sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:201

תכניות הנחיה לסינגור אצמילסט ודנטים בדו"ח מרגלית , ברזניץ , ואחרוני ( ינואר ( 1998 על "הטיפול בסטודנטים עם ליקויי למידה כמוסדות להשכלה , "גבוהה מדווח על עלייה עקבית ומתמידה במספר הסטודנטים עם לקויות למידה במוסדות להשכלה גבוהה בארץ בשנים האחרונות . נתון זה משקף מצד אחד את החשיבות של למידה ותפקידה המרכזי כהתפתחות החברתית , הכלכלית והאישית של אנשים עם לקויות למידה , ומצד שני הוא מבטא את הנכונות של המוסדות להשכלה גבוהה לקבל לשורותיהם סטודנטים עם לקויות למידה . אך לא די בנכונות של המוסדות . יש לנקוט צעדים ממשיים , כדי להבטיח שסטודנטים עם לקויות למידה יסיימו בהצלחה את לימודיהם אחדות . ייתכן שתיאלץ גם "להוכיח" לכמה מהמורים , שאתה באמת זקוק לתמיכה ואינך סתם . "עצלן" ייתכן שתצטרך לעשות "חוזה" עם מורה , ואז עליך למלא חלקך בחוזה , דבר שיעזור כבניית האמון ההדדי . . 9 דע היכן לפנות לתמיכה לפעמים , אפילו מסנגר עצמי יעיל זקוק לתמיכה . התמיכה יכולה להיות לגבי מורה "עקשן , " לגבי עצה , כשאתה "תקוע , " או כדי שלא תרגיש לבד . מצא מישהו שמבין את לקות הלמידה שלך ושיכול לספק לך תמיכה ( או אפילו לסנגר עבורך , אם יהיה צורך בכך . ( . 10 תכנן את העתיד הרבה תלמידים עם לקויות למידה מנסים לשרוד יום אחר יום ואינם מעמידים בפני עצמם יעדים ארוכי טווח . כדי לסנגר על עצמך עליך לחשוב היכן תרצה להיות בעוד שנה , בעוד חמש שנים או אפילו בעוד עשר שנים . האם תרצה להמשיך וללמוד אחרי התיכון ? מה תרצה ללמוד ? באיזה מקצוע תרצה לעסוק ? כשתהיה לך תכנית עתידית ברורה , גם תוכל להבין את הסיבה ללימודים הנוכחיים שלך . פעילות המנחה את הלומד כיצד לטפח את כישורי הסינגור העצמי שלו היא פעילות מורכבת מאוד עכור לומדים עם לקויות למידה , ובעיקר עבור לומדים צעירים . הקשיים שלהם בלמידה בכלל ובלמידה עצמית בפרט יבואו לידי ביטוי בלמידה גם כשהם פונים להשתמש בחוברת הנחיה כמו זו של התכנית "להתחקות אחרי מסתרי לקות הלמידה . "שלך רצוי לדעתי שהשימוש בתכנית זו ילווה על ידי הנחיה של חונך , מורה או הורה . ליווי כזה יאפשר גם תרגול בסימולציה ובמשחק תפקידים של מצבי סינגור שונים .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help