sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:197

תכנית הפעילות בהופעה כזו נקבעת על ידי חברי הקבוצה , ובהופעה עצמה משתתפים רק בעלי לקויות הלמידה ולא המנחים . הופעות אלו משמשות גם כחומר למידה לעתיד , בכך שהן מוסרטות ואחר כך הקבוצה צופה בסרט הווידאו ודנה בדרכים לשיפור ההופעה ובתשובות אפשריות לשאלות המשתתפים . ד . חונכות אישית : משנת הפעילות השלישית של התכנית החליטו המשתתפים בה , כי הם מעוניינים לסייע לתלמידים אחרים , לרוב צעירים יותר ( בגיל בית הספר היסודי ) כדי שילמדו מניסיונם על דרכים לניווט יעיל במערכת החינוך . המנחים סייעו בידי התלמידים החונכים לפתח מיומנויות של בניית קשר עם ילדים צעירים והתאמת המידע והמסרים לגיל הילדים . דוגמה לפעילות חונכות כזו היא , כששני תלמידי תיכון עם לקויות למידה חונכים קבוצה של ילדים עם לקויות למידה כבתי ספר יסודיים . פעילות אחרת היא פעילות של " אח , "בוגר המחזק את הדימוי העצמי של החניך הצעיר . האח הבוגר נפגש באופן אישי עם החניך שלו בבית הספר של החניך ומשוחח איתו בסוגיות שמעלה החניך , תוך הדגשת הכוחות של החניך . דוגמה לתוכן המועלה בשיחת חונכות כזו היא תיאורו של חניך המעלה את תחושות המבוכה שלו לקראת פנייה לבקשת התאמות בקריאה . במקרה כזה שיתף החונך את התלמיד הצעיר ברגשות דומים , שגם הוא חווה כשהיה בבית הספר היסודי , והתרומה של הפנייה שלו להמשך לימודיו בבית הספר התיכון . להלן רשימה של עקרונות פעולה , שבזכותם הפכה תכנית LEAD לתכנית-דגל בתחום של סינגור עצמי אצל תלמידים : . 1 המיומנויות של הכוונה עצמית מוצגות ברצף שיטתי . . 2 הפילוסופיה של "בעלות התלמיד " מודגשת ונשענת על עקרונות של תמיכה , הנחיה ועצמאות . עקרון הבעלות ההדרגתית מתואר בדברי אחד המנחים , כדלקמן : "אם בכיתה ט ' המנחים אוחזים בשתי ידיו של הילד , הרי בכיתה י ' הם מרפים מיד אחת ואילו בכיתה י"א שתי ידיו חופשיות . בכיתה י"ב טופחים על שכמו ומאחלים לו בהצלחה " . ( Pocock et al ., 2002 : 214 ) גם בתכנית החונכות מופעל עקרון הבעלות , והתלמיד צריך להחליט , למשל , אילו התאמות לבקש . . 3 הדגמה יעילה של מיומנויות סינגור עצמי מתרחשת ברבדים שונים של התכנית . מנחי התכנית , שלכל אחד מהם יש לקות למידה , משמשים מודלים לתלמידים . התלמידים הבוגרים יותר , שפיתחו כבר את המודעות העצמית

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help