sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:196

הקבוצה . מורי החינוך המיוחד , הלוקחים חלק בהנחיית הקבוצות , גם עבדו פרטנית עם המורים כדי לפתח עמם דרכי סיוע מתאימות , אך האחריות לסינגור העצמי הייתה של התלמידים עצמם . במקביל , שיפרו התלמידים את המיומנויות התקשורתיות שלהם ותרגלו משחקי תפקידים , שבהם אחד התלמידים שיחק את תפקידו של "המורה , "מאמין-הלא המסתייג מדרישת ההתאמות של התלמיד בטענה שאינו מאמין בלקות למידה , או שאינו מאמין כצורך בהתאמות . במסגרת משחקי תפקידים אלו הוצגו התנגדויות , סטראוטיפים ופירושים מוטעים , וזאת כדי לאפשר לתלמיד ללמוד להתמודד עם מצבים אפשריים אלו . וכך , לדוגמה , כשמורה הגיב לתלמיד ואמר לו : "אתה נראה לגמרי נורמלי ולא , "מוגבל הוא זכה לתגובות על קשיי הלמידה הספציפיים של התלמיד והשפעתם על איכות העשייה הלימודית שלו . ודוגמה נוספת : התנגדות לבקשת התלמיד בטענה כי " לא ברור מה אתה , "רוצה דרשה מהתלמיד להסביר את עצמו ביתר בהירות או להוסיף פרטים שהוא השמיט קודם לכן . ב . קבוצת תמיכה : במפגשים של קבוצת התמיכה דנים התלמידים באתגרים שמולם הם עומדים בשל הלקויות שלהם . חברי הקבוצה מציעים זה לזה אמפתיה ( שלדעתם רק אנשים עם לקויות יכולים לספק זה לזה , ( עוזרים זה לזה להתגבר על תחושות של בושה וחרדה ולהעמיק את הביטחון העצמי ביכולתם לבקש התאמות לימודיות . הם גם מסייעים זה לזה להימנע מהסתרת הלקות . ג . פעילות קהילתית : חברי הקבוצה מנצלים הזדמנויות שונות להופיע בפני חברי הקהילה : הורים , תלמידים , פרחי הוראה המתמחים בחינוך מיוחד , מורים במחוזות מגורים סמוכים , וכן בימי עיון וכנסים ארציים . מטרת ההופעות האלו היא ליידע אחרים לגבי לקויות למידה , וזאת בהתאם לאופי המשתתפים . כך , למשל , חברי הקבוצה יכולים לענות לשאלות מורים לגבי הצעדים שמורה צריך לנקוט אם הוא חושד שאחד מתלמידיו הוא בעל לקות למידה , או מענה לשאלה : איך המורה יכול לסייע לתלמידיו להיות מסנגרים עצמיים יעילים ? הופעה בפני אנשי עסקים בקהילה המקומית כוללת מתן הסבר על אנשים צעירים עם לקויות למידה ודיון בסוגיות כמו חשיפת הלקות במקום העבודה . חברי הקבוצה יכולים לשאול את נציגי הקהילה העסקית באילו דרכי פיצוי הם משתמשים כדי לפצות על קשיי עובדים עם לקויות למידה , ומה הם עושים כדי להעצים את הכוחות של המועסקים אצלם . בהתאם לפילוסופיה של תכנית LEAD לגבי "בעלות התלמיד , "

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help