sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:195

הפילוסופיה החינוכית המנחה את יוצרי LEAD היא של כעלות התלמיד על תהליך הלמידה ( student ' s ownership ) והאמונה כחשיבות של יצירת הזדמנויות למנהיגות . כלומר , התלמידים הם אלו המחליטים על משימות הקבוצה , שמטרתן " להגביר את רמת ההבנה והמודעות להיבטים חברתיים , לימודיים ורגשיים של לקויות למידה ... ולהתמקד בכך שהלקויות לא יהפכו למגבלות" . ( 2002 : 210 Pocock et al ., ) לכל קבוצה יש תכנית שבועית מובנית , הכוללת יומיים המוקדשים לפעילויות חינוכיות-לימודיות , יום אחד לחונכות אישית ויום נוסף לפגישה של קבוצת התמיכה . כל המשתתפים גם לוקחים חלק בפעילות קהילתית . הנה תיאור כמה ממוקדי הפעילויות של תכנית : LEAD א . מודעות עצמית וידע על הלקות : יוצרי התכנית גילו בשלבים מוקדמים שלה , כי אף שהתלמידים הצליחו לפתח מודעות לרגשות שלהם לגבי העובדה שיש להם לקות למידה , הרי הם לא הכירו את עצמם מבחינה לימודית . לכן הוחלט לסייע לתלמידים להכיר קודם כל את עצמם מבחינה לימודית . בתור טקסטים ללמידה שימשו חומרים כמו מחברות התלמידים , תכניות הלימודים האישיות שלהם , תוצאות של מבחנים וחומר עובדתי אחר . החומרים האלו היו בסיס לדיון על כוחות וקשיים לימודיים . פסיכולוג הנחה את התלמידים לגבי מבחנים פסיכולוגיים ודידקטיים וכיצד להבין את התוצאות האישיות במבחנים אלו . התלמידים הפיקו תועלת לא רק מכך שלמדו שיש להם אינטלגנציה תקינה , אלא הם גם למדו להעריך איך נקודות החוזק והחולשה שלהם מצאו ביטוי כתוצאות המבחנים האלו . אחרי שהתלמידים הכירו את הכוחות והצרכים שלהם , הם החליטו באילו נושאים נוספים ירצו לעסוק , כגון : הבדלים מוחיים , הגדרה ואבחון של סוגים שונים של לקויות למידה , התאמות , זכויות על פי חוק , השתתפות במפגשים לקביעת תכנית הלימודים האישית , ריבוי אינטליגנציות ועוד . מבוגרים עם לקויות למידה הוזמנו כמרצים אורחים וסיפקו לתלמידים מידע ותיאור כיצד הם למדו לנווט את דרכם בעולם המבוגרים . היכרות עם התאמות שהם עשויים לדרוש סייעה לתלמידים לחשוב ביחד כיצד לפנות למורים מסוימים בדרישה להתאמות . התלמידים גם השתמשו במשחק תפקידים כדי לתרגל מיומנויות של סינגור עצמי . אחד המנחים ליווה לרוב את התלמידים הצעירים במפגש הראשון שלהם עם המורה , שאליו הפנו את בקשת ההתאמות . אם המורה לא נענה לבקשת התלמיד , שימשו המנחים ושאר חברי הקבוצה כקבוצת סיוע לפיתוח רעיונות נוספים כיצד להיכנס למשא ומתן עם המורה . ככל שהתלמידים רכשו יותר ניסיון בפניותיהם למורים , כך צמצמו עצמם המנחים לפאתי במת

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help