sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:194

אלו היו צריכים לפתח מיומנויות של סינגור עצמי לקידום מטרותיהם הלימודיות , המקצועיות והחברתיות . תכנית ההנחיה לסינגור עצמי עבור תלמידי התיכון הייתה חלק מהלימודים הפורמליים של תלמידי החינוך המיוחד , וכללה שבוע של הנחיה לתלמידי כיתות י " א-י " ב עם לקויות למידה . הסתבר ששבוע אחד אינו מספיק לצייד את התלמידים כביטחון עצמי , שיאפשר להם הפעלה של סינגור עצמי . כמו כן העדיפו התלמידים לקחת חלק במשחק תפקידים שנסוב סביב מצבים אמיתיים שקרו להם בבית הספר או בבית , מאשר לעסוק במצבים היפותטיים . לתלמידים היה נוח לסנגר על עצמם במסגרת החינוך המיוחד יותר מאשר במסגרות שבהן שולבו בחינוך הכללי . מסקנתם של כותבי התכנית היא , כי יש להקנות מיומנויות סינגור עצמי כחלק מתכנית מקיפה ורציפה הנמשכת במהלך שנות הלימודים , מהכיתות הגבוהות של בית הספר היסודי ולאורך שנות התיכון . תכנית ( LEAD = Learning and Education About Disabilities ) LEAD תכנית זו זכתה להדים רבים , ונבחרה לשמש כתכנית מדגימה על ידי משרד החינוך של ארצות הברית . תיאור מפורט של התכנית והישגיה מופיע במאמר של פוקוק ועמיתיו . ( 2002 Pocock , Lambros , Karvonen , Test , Algozzine , Wood , & Martin , ) התכנית החלה את פעילותה בשנת 1996 כמענה לצרכים של תלמידי תיכון עם לקויות למידה . התלמידים והוריהם דיווחו על כך , שחלק ממורי בתי הספר לא נענו לפניות שלהם לספק לתלמידים התאמות לימודיות , בין השאר מכיוון שלתלמידים לא הייתה מודעות מספקת ללקות שלהם , ולפיכך לא יכלו להסביר ביעילות את צורכיהם לפני מוריהם . נוצרה בבית הספר קבוצת תמיכה לתלמידים במטרה להעמיק את ההבנה שלהם לגבי לקויות למידה ולשפר את יכולתם לסנגר על צורכיהם הלימודיים ( אף שמרבית התלמידים היו עם לקות למידה , הרי שהצטרפו לקבוצות גם תלמידים עם בעיות קשב ועם לקויות שמיעה . ( הפעילות החלה עם קבוצה של ארבעה תלמידים והתפתחה לקבוצות תמיכה של 17 תלמידים בכל שנת לימודים , אחת לתלמידי כיתה ט ' והאחרת לתלמידי החטיבה העליונה . הפעילות הייתה יומיומית ונמשכה שעה בכל מפגש , ומסגרת זו נחשבת לקורס בחירה לקראת השלמת דרישות הלימודים בבית הספר התיכון . בהנהגת כל קבוצה יש שני מנחים ( יועץ חינוכי ומורה לחינוך מיוחד ) וארבעה תלמידים הנבחרים לייצג את הקבוצה . הנהגה זו נפגשת אחת לשבוע כדי להחליט על פעילות הקבוצה .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help