sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:193

בתיקייה שהתלמיד נשא עמו לכל שיעור . הנגישות לכרטיס אפשרה לתלמידים להציג את נושא ההתאמות למורים שונים ומנעה אי הבנות . השלב הבא התמקד בתהליך ארגון התאמות . תוך דיון כיתתי הונחו התלמידים כיצד לפנות בבקשה להתאמות אישיות , כיצד ליידע את מורת השילוב לגבי מבחנים קרבים , וכמה זמן מראש לעשות זאת . באמצעות משחקי תפקידים התלמידים תרגלו תקשורת מתאימה ולא-מתאימה בבקשה להתאמות אישיות והם שקלו איזו פנייה עשויה להיות מוצלחת יותר . זה השלב שבו התלמידים היו מוכנים לתרגול מונחה בסינגור עצמי . כשהתעורר מצב אמיתי של צורך בבקשה להתאמה , ארגנה מורת השילוב מפגש , שבו הם צפו בה כשהיא מארגנת את מתן ההתאמות עם המורה הכללית . במהלך שנת הלימודים שינו התלמידים את תפקידם , ועברו מתפקיד של צופה לתפקיד של משתתף פעיל בתהליך . במקביל , תפקיד המורה הפך להיות תפקיד תומך ופחות פעיל . כיתה : 'ח היעד בשכבבת גיל זו עוסק ברכיב המיומנויות של סינגור עצמי ומטרתו להגיע לעצמאות ביישום המיומנויות שנלמדו בכיתה ז . ' התלמידים השתתפו בשיעור חזרה , שעסק בלקויות ובתהליך אישור התכנית החינוכית היחידנית שלהם . במהלך שיעור זה הם קיבלו גם את כרטיס ההתאמות האישי ולמדו אותו שוב . הילדים העלו פתרונות אפשריים לקשיים העשויים להתגלות במהלך הסינגור העצמי , ותרגלו במסגרת משחק תפקידים את הפתרונות שנראו כאפשריים ביותר . בשלב זה ניסתה התכנית לנצל רגעי הזדמנות . כך , לדוגמה , כשתלמיד פנה בבקשה להתאמות במבחן , המורה הנחתה אותו לקבוע אילו התאמות ספציפיות אפשריות במבחן הזה . התלמידים הודרכו למלא את טופס הפנייה להתאמה במבחן עם היוודע להם על מבחן מסוים ועל אופיו . בהתאם לפנייה מראש ארגנה מורת השילוב את מערך ההתאמות הנדרש . פותח גס טופס פנייה להתאמה במבחן ( ראו נספח , ( 9 כמענה למצב שבו תלמידים פנו במהלך המבחן עצמו בבקשה להתאמות , במקום לתכנן זאת מראש ובתיאום עם המורה הבוחן . כיתות התיכון : התכנית החלה , כשיועצת בית הספר ומורת כיתות החינוך המיוחד הביעו את דאגתן מכך שתלמידי כיתות י " א-י " ב אינם מתכננים מה יעשו לאחר הלימודים בבית הספר התיכון . בראיונות עם התלמידים התברר , שהתלמידים מבטאים תלות בהוריהם לגבי תכניותיהם לעתיד או פשוט סומכים על "מזלם הטוב . " התלמידים לא ידעו כיצד להעריך את הכוחות והחולשות שלהם וכיצד להתחיל ולהתכונן לחיים עצמאיים . במהלך לימודיהם בתיכון הם הסתירו את לקויות הלמידה שלהם מחשש לדחייה חברתית וללעג מצד חבריהם לכיתה . רובם היו גם שקטים , ביישנים ומכונסים בעצמם ביחס לתלמידים הרגילים . תלמידים

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help