sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:192

ב . לומדים בכיתות בית הספר התיכון , עם דגש על רכיבי המיומנות של עצמאות בבגרות . התלמידים שהשתתפו בתכנית חלקם באו ממסגרות החינוך המיוחד וחלקם היו תלמידים עם צרכים מיוחדים המשולבים בכיתות רגילות . לתלמידים אלו היו התאמות , שנקבעו על בסיס התכנית הלימודית היחידנית שלהם , אך התגלו קשיי תיאום בין המורה הכללית למורת השילוב . כמו כן בלט קושי , שלפיו התלמידים שכחו לעיתים קרובות להגיע למפגש שהוקצב להם לבחינה מותאמת , או שטענו שהם אינם רוצים ביחס מיוחד או אינם זקוקים לו . כדי לפשט את תהליך מתן ההתאמות וכדי לסייע לתלמידים להבין כיצד התאמות במהלך הלמידה ובמבחנים עשויות . לפצות על קשיי הלמידה שלהם , הוחלט להפוך את התלמידים לחלק אינטגרלי של התהליך . יעדי התכנית הותאמו לשכבות הגיל השונות . כיתה : 'ו לשכבת גיל זו הוצבו שני יעדים - העמקת הידע האישי והעמקת הידע הסביבתי של הלומדים : יעד : 1 ידע אישי - מודעות לקשיים האישיים וכיצד התאמות עשויות לסייע ולפצות על קשיים אלו . מורת השילוב הכינה לכל תלמיד כרטיס אישי להתאמות ( ראו בנספח 8 דוגמה לכרטיס אישי להתאמות במבחנים כיתתיים ובו על המורה לסמן את אלו שלהן זכאי התלמיד . ( הכרטיס הכיל את ההתאמות שנקבעו לתלמיד על בסיס אבחון לקות הלמידה שלו . כרטיס זה ניתן לתלמיד במהלך מפגש הסינגור העצמי בכיתת החינוך המיוחד . המורה הסבירה את המשמעות של כל התאמה ופירטה כיצד התאמות כאלו יכולות לפצות את התלמידים על קשיי הלמידה שלהם ולאפשר להם להדגים את כוחותיהם האישיים . יעד : 2 ידע סביבתי -הכרת התהליך של ארגון ההתאמות . האחריות על ארגון ההתאמות במבחן נשארה בידי המורה . אך היא יידעה על כך את התלמידים . התהליך היה כדלקמן : המורה הכללית דיווחה למורת השילוב על לוח הבחינות הקרב , ומורת השילוב החליטה אז אילו תלמידים יזדקקו להתאמות והיא אף דאגה להיבטים ארגוניים של מתן ההתאמות , כגון : זמן הבחינה , מקומה והמשגיח בה . במהלך השיעור יידעה המורה את התלמידים לגבי הצעדים שננקטו כדי להבטיח את הפעלת ההתאמות . כיתה זי : היעד עבור תלמידי כיתה ז ' מתמקד ברכיב המיומנויות בסינגור עצמי ומטרתו להעביר בהדרגה את האחריות אל התלמידים . יעד זה נרשם בתכנית הלימודים היחידנית של התלמיד . כרטיס ההתאמות האישי כוסה בפלסטיק שקוף כדי לשמרו מבלאי מהיר , וזאת מכיוון שנעשה בו שימוש תכוף , והוא נשמר

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help