sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:189

. 1 שימוש באסטרטגיות למידה , המכוונות את הלומד לנקוט רצף קבוע ושיטתי של צעדים לקראת סינגור עצמי יעיל . אסטרטגיית , 1-PLAN שפותחה על ידי קבוצת חוקרים מאוניברסיטת קנזס , היא דוגמה מובהקת לדרך למידה זו . ( Van Reusen , Deshler & Schumaker , 1989 ) אסטרטגיה זו הוטמעה יותר מאוחר בתכנית סינגור עצמי מקיפה , שמטרתה הייתה ללמד מתבגרים עם לקויות למידה להשתתף באופן פעיל במפגשים לבניית התכנית החינוכית היחידנית שלהם . ( 1 EP ) האסטרטגיה היא בת חמישה רכיבים , המיוצגים על ידי ראשי התיבות של שם האסטרטגיה . רכיבי האסטרטגיה כוללים היכרות עם תחומי החוזק והתחומים הדורשים שיפור , הספקת מידע , הקשבה ותגובה , שאילת שאלות וציון מפורש של המטרות . התכנית , שבה הוטמעה אסטרטגיית , I-PLAN סיפקה הנחיה מפורטת לתלמידים כיצד להעריך את היכולות הלימודיות שלהם ( נקודות החוזק והחולשה , ( ולזהות את התחומים העשויים להוות עבורם יעדים לימודיים . תוצאות השימוש באסטרטגיה זו נחקרו באמצעות בחינת המעורבות של הלומד בבניית התכנית החינוכית האישית שלו . ( Van Reusen , Bos , Schumaker & Deshler , 1994 ) נמצא כי לפני ההנחיה רק 14 % של יעדים , שהוצבו על ידי התלמידים , נכללו בפועל בתכנית החינוכית האישית של הלומד . בתום ההנחיה נכללו בתכנית 86 % מהיעדים שהתלמידים יזמו . ( ראו תיאור מפורט יותר של אסטרטגיה זו בפרק 10 על תכניות הנחיה לסינגור עצמי של סטודנטים , בתיאור תכנית STP לסטודנטים באוניברסיטת בוסטון . ( . 2 משחק תפקידים , ( Durlak , Rose & Bursuck , 1994 ) ובו הלומד מתרגל במצבי סימולציה את המיומנויות של סינגור עצמי ומתנסה בשימוש בהן באופן גמיש ומותאם למצבים שונים . . 3 הוראה ישירה , הכוללת שלבים מספר , וביניהם : תיאור גלוי וברור של התנהגות המטרה , הדגמת ההתנהגות על ידי המורה , תרגול שיטתי במסגרת האימון ומשוב עליו , ולבסוף - הפעלת הסינגור העצמי בסביבה טבעית . להלן יתוארו בפירוט תכניות הנחיה לסינגור עצמי , המיועדות לתלמידים עם לקויות למידה , בגיל בית הספר היסודי והעל יסודי , ולאחריהן תכניות הנחיה שפותחו עבור סטודנטים . תכניות מס"ע להנחיית תלמידים וסטודנטים יפורטו ויודגמו בנפרד בפרק . 11

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help