sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:183

ה . עיגון תרבות" מרבית התכניות הן גנריות ואינן מתייחסות לתפיסת ההכוונה העצמית בתרבויות שונות . מבחינה זו התכנית "הדרן לחירות אישית" , ( Freedom The Road to Personal ) שנבנתה על ידי לודי ומרטין , ( Ludi & Martin , 1995 ) היא ייחודית . התכנית פונה לתלמידים אמריקנים , כולל אלו ממוצא היספני , וכוללת התייחסות לתרבות ההיספנית . כל יחידה פותחת בניב / פתגם , המעגן את התוכן בתרבות , ומסייע ללומדים להטמיע את תוכני היחידה תוך דיבור עצמי חיובי . לדוגמה : הפתגם הפותח של יחידה 1 ( הכתוב בספרדית ובאנגלית ) הוא : "העולם לא יוגש לך על מגש של . "כסף דיון בפתגם זה והבנות תרבותיות שונות לגבי משמעותו משמשים בסיס לפיתוח היחידה . התכנית עושה גם שימוש נרחב בסמלים חזותיים כדי להקל על זכירת מילות מפתח , ובאסטרטגיות קוגניטיביות כדי להעמיק את הלמידה . הדיון בתכניות לטיפוח הכוונה עצמית מסוכם בטבלת ההשוואה הבאה . הטבלה מרכזת מידע ומשווה בין שמונה תכניות שונות להכוונה עצמית , שש אמריקניות ושתיים שפותחו בישראל . ההשוואה כוללת ממדים של בסיס התכנית ומטרותיה , אוכלוסיית התלמידים וגילם , הנחיית התכנית , תכניה ( כולל רכיב מוגדר של סינגור עצמי ) ומעורבות המשפחה בתכנית .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help