sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:182

. 3 שלב השיחה הפתוחה : כשלב זה הלומדים חוזרים לחוויה הפרטית , מעלים תגובות אישיות וניתן ביטוי לרגשות אישיים של חברי הקבוצה . כאן מובעת התייחסות ביקורתית של האדם לעצמו ולאחרים ועולות משאלות והצעות לשינוי בהתנהגות במקרים חוזרים , בשלב זה נערך בירור השוני שחל בהתייחסותם של התלמידים לחוויה לאחר בידוד המרכיבים הקוגניטיביים ( האם בזמן השיחה ניצלו התלמידים ידע שלמדו ? אילו רצונות הם הביעו ? מהם הפתרונות שהעלתה הקבוצה ? באיזו מידה הפתרונות רלוונטיים ? האם ראוי להוסיף פתרון שלא הועלה ? איזו אינטראקציה התרחשה בקבוצה . (? תפקיד המורה הוא להנחות דיון ולהזמין את הקבוצה להגיב על דברי המשתתפים , ליצור אינטראקציה בתוך הקבוצה ולהדגיש את הבחירה של כל לומד . . 4 שלב ההתנסות החוזרת : זהו שלב הסימולציה של החוויה בבית ובמקום האירוע , תוך ביצוע שינויים , כלומר : נעשית חזרה על החוויה תוך הפעלת השינויים שהוצעו . נערך בירור בשאלה איזו התנסות חוזרת צריך לתכנן , מה ראוי להיות מוקד ההתנסות ונבחנת השאלה אם ההתנסות החוזרת תאפשר את יישום הפתרון שנבחר . תפקיד המורה הוא לצפות ביישום הפתרון ולבדוק את מידת התאמתו ללומד . . 5 שלב הדיון .-החוזר שלב זה מיועד להפקת לקחים מהחזרה על החוויה . נערכת השוואה בין הסיטואציה הראשונה לבין הסיטואציה החוזרת , תוך התייחסות להבדלים . כאן מבררים אם יש שוני בין החוויה לבין ההתנסות החוזרת . השוני מנוסח במילים באמצעות אינטראקציה בתוך הקבוצה ( מה אני יודע עכשיו שלא ידעתי קודם . (? תפקיד המורה הוא להנחות תהליך רפלקסיבי , שבו השימוש בשפה מאפשר השוואה , עוזר בשחזור מצבים לצורך תיאור ההשתנות , מאפשר ללומד להבין את שאירע ומזמן תקשורת בין התלמידים בקבוצה . המורה מסייע בגיבוש תפיסת עולם אוטונומית ומערכת קדימויות מה" ) חשוב יותר ומה חשוב , ( "פחות זאת על סמך מודעות אישית וחברתית . . 6 שלב התוצר : בשלב זה מופעלים קני מידה שגובשו במהלך המפגשים , לשם פיתוח תוכנות , שיפוט מצבי חיים ובחירה בין חלופות . הלומד מכיר גבולות , מזהה דרכי התמודדות עם חוויות קשות ומפתח אישיות אוטונומית . במשך הזמן המורה מונחה לבדוק באיזו מידה התלמידים יוזמים פתרונות חלופיים , ואם הם מיישמים את שרכשו בתהליך הלמידה , כאשר הם מתייחסים לאירועים שהשתתפו בהם . תפקיד המורה הוא לצפות בהתנהגות הלומדים ולציין את מידת האוטונומיה ואת שיקולי הדעת שהם מפעילים .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help