sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:181

שיפגוש . תכניות כמו , ( 1993 Brolin , ) LCCE ( Serna & Lau-Smith , 1995 ) PURPOSE או "בכוחות עצמי" ( שושני , ( 1995 מנחות כך את הלומדים . הגישה השנייה דוגלת בלמידה יישומית , והיא ממוקדת במשימה . על פי גישה זו לא די בפיתוח כללי של מודעות עצמית , בהרחבת ידע או בלמידה שיטתית של כישורים . הנחיה בגישה זו יוצאת ממשימה מידית ומוגדרת שבה יפעל הלומד , ומכלילה בביצוע המשימה את האימון בכלשורים השונים . הנחיית הכישורים נעשית תוך כדי ההכנות לביצוע המשימה . תכניות כמו ( Martin & Huber Marshall , 1994 ) ChoiceMaker או התכנית של דורלק ושותפיו ( Rose & Bursuck , 1994 Durlak , ) בנויות על פי גישה זו , כשבפני התלמיד עומדת המשימה של ניהול ישיבת תח " י . דרכי הוראה מרבית התכניות משלבות הוראה קבוצתית עם למידה פרטנית . נעשה בהן שימוש רחב בדיונים קבוצתיים המשולבים בתרגילי סימולציה ובמשחקי תפקידים , בצפייה בסרטים ובשיתוף חברי הקבוצה בחוויות אישיות . בלמידה הפרטנית הלומדים מונחים למודעות עצמית לכוחות , לקשיים , לנטיות ולצרכים אישיים , תוך מילוי שאלונים ודפי בקרה אישיים , בתחומים מגוונים , כמו "מפת הקשרים שלי" בתכנית "בכוחות עצמי" ( שושני , , 1995 יחידה , ( 5 ועד להערכת הניהול של פגישת התח"י . ( Raising Special Kids , 2001 ) תכנית ל"ב 21 ( רייטר , שלומי וצדר , ( 2001 מציגה דרך הוראה ייחודית הנקראת " מודל ההפנמה , " המוטמעת במכלול תוכני הלימוד ועל ידי כלל צוות המורים . " מודל ההפנמה " כולל שישה שלבים : . 1 שלב הפתיחה - חוויה אישית : בירור מידת ההתחברות של התלמיד אל החוויה , והמשמעות שיש לחוויה בעיניו . תפקיד המורה הוא לאפשר לכל לומד להעלות בפני הקבוצה חוויה פרטית , ולהזמין את הקבוצה להגיב לדבריו . העלאת החוויה נעזרת במשחקי סימולציה , בצפייה בסרטים , בצפייה בתמונות ובתיאור אירועים אמיתיים של הלומדים . . 2 שלב הדיון : בשלב זה מבודדים את המרכיבים השונים של החוויה הפרטית ( מי היה מעורבל איפה , מתי , איך ולמה ? מה היו התנאים שהובילו לאירוע . (? כמו כן מועלים ונבחנים פתרונות שונים . תפקיד המורה הוא להקנות ידע חדש , להבהיר מושגים חדשים , לאמן בפתרון בעיות וללמד נורמות וערכים מקובלים .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help