sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:180

ממרכז המידע הלאומי-אמריקאי לילדים ונוער עם מוגבלויות וכן על ידי הורים , ששימשו כיועצים בפיתוח התכנית . ( Raising Special Kids , 2001 ) התכנית מופנית אל ההורה ומיועדת להדריך אותו כיצד לטפח הכוונה עצמית אצל ילדו , לקראת המעבר ( transition ) מבית הספר התיכון למסגרות לימוד ותעסוקה , התכנית מספקת חומר רקע נרחב להורים על מעבר ילדם לחיים בוגרים ומאפשרת להם להבין מהי העצמת משפחה , שונות בין הורים ומשפחות , דאגות ופחדים של הורים בשלב המעבר , הבדלים תרבותיים לגבי תפיסת המוגבלות , וכן כיצד לפתח רשת תמיכה ושותפות בין ההורים לקהילה . התכנית גם מיידעת על החוק האמריקאי לגבי אנשים עם מוגבלויות . ( IDEA ) בהיותה ערכת עבודה היא כוללת מידע ודפי למידה בתחומים מגוונים . נספח 6 א-ב מדגים שני דפי עבודה מתוך התכנית : "איך הכוונה עצמית יכולה לעזור ליי" ו- "בקרה אישית על ניהול ישיבת תח"י . " פן אחר של שיתוף המשפחה בתהליך ההנחיה בא לידי ביטוי בתכנית , PURPOSE המיועדת למתבגרים עם לקויות למידה . ( Serna & Lau-Smith , 1995 ) הורי המתבגרים המשתתפים בתכנית לומדים לזהות מהם הכוחות במשפחה , שיכולים לתמוך במתבגר להשיג יעדים ספציפיים . ההורים גם לומדים מיומנויות של ניהול משא ומתן ( הקשור לפתרון קונפליקטים המתעוררים עקב בחירת המתבגר ביעדים אישיים שלו , ( של בניית רשת תמיכה ( כדי שיוכלו להשיג מידע נוסף , הנחוץ להשגת היעדים , ( של מתן משוב חיובי וביטוי הרציונל להחלטותיהם ולפעולותיהם . תכנית הורים זו הובילה לתמיכה רבה יותר של ההורים ביעדים ובתכניות שביטא המתבגר , וחל שיפור בתקשורת התוך-משפחתית . . T גישות הנחיה 1 ד ~\ כי הוראה גישות הנחיה קיימות שתי גישות הנחיה מרכזיות בתכניות לקידום הכוונה עצמית , הנבחנות בנקודת המוצא שלהן להנחיה . הגישה האחת מדגימה הוראה מדורגת של כישורים , כל אחד בנפרד ולרוב גם בסדר מסוים , תוך שימוש בחוויות אישיות של התלמידים ובסיפורי אירוע היפותטיים . בגישה זו , המלווה לרוב בחוברות עבודה לתלמיד וכמערכי שיעור מפורטים למורה , התלמיד לומד צעד אחר צעד כל אחד מהכישורים , כמו פתרון בעיות , בחירה וקבלה של החלטות , הצבת מטרות , מיומנויות חברתיות ותקשורת בין-אישית . בבסיס גישה זו עומדת ההנחה שיש צורך בהנחיה מדורגת של כל אחד מהכישורים הנחוצים להתמודדות בחיי היומיום , וכי בהמשך חייו יוכל התלמיד לשלב כישורים אלו באירועים אמיתיים

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help