sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:178

. 2 לחיות עם הרגש : פיתוח מודעות לרגשות מגוונים כמו כעס , עצב , מבוכה , פחד , קנאה , חולשה או חוזק . התלמידים לומדים לזהות רגשות שלהם ושל חבריהם , ולתת להם ביטוי מילולי ולא מילולי , כן הם מונחים כיצד לשתף את הזולת ברגשותיהם . . 3 לדעת להחליט : העמקת ההבנה לגבי הזכות להחליט ותרגול השלבים בתהליך קבלת ההחלטות : איסוף מידע ובדיקתו , פריסת אפשרויות , בדיקתן וניתוחן , שקילת אפשרויות לפי רווח והפסד , התייעצות עם הזולת , קבלת החלטה ובחירת פתרון חלופי בעדיפות שנייה . . 4 להתמודד : התמודדות עם אתגרים בחיי היומיום ( התמודדות יזומה והתמודדות עם אתגרים שנקרו בדרך ) במישור אישי ובמישור קבוצתי . . 5 אני ואחרים : העמקת ההכרה בקשרים השונים של התלמיד עם האחרים בסביבתו וביכולתו לתקשר עמם . התלמידים עורכים היכרות עם הקשרים שבהם הם נתונים מפת" ) , ( "הקשרים נחשפים למשמעות הרחבה של מה שאפשר "לקבל" מקשר ומה שניתן "לתת" בקשר , ולומדים להכיר את מערכת השיקולים הכוללת , המכוונת אותם בקבלת החלטות לגבי קשרים עם הזולת . . 6 לתכנן : התמקדות בתכנון ובהתארגנות כתחומים בסיסיים שונים , כגוף תכנון זמן , חיפוש ובירור מידע , תכנון הוצאות ותכנון דרך . . 7 מה שיש בי : הכרת היכולות והכישורים האישיים וערנות לנקודות קושי . . 8 כללי המשחק : לימוד תפקידיהם של התלמידים בבית הספר ולימוד הכללים והדרישות של המסגרת הבית ספרית , של הבית ושל מסגרות אחרות שתלמידים משתתפים בהן בשעות הפנאי שלהם . . 9 להיות בוגר : הבנה מהי התנהגות בוגרת , והתמודדות עם אתגרים שבוגדים ניצבים מולם כמו תכנון תקציב אישי , עמידה בלחץ חברתי , קבלת אחריות אישית על מעשים ועניינים אישיים ופעולה יזומה להגשמת מטרות אישיות . . 10 לקראת שינוי : דיון במעברים ובשינויים המתרחשים בחיי כל אחד , תגובות הפרט לשינויים שונים , היערכות לקראת שינוי , בניית תסריטים המנבאים מהלכי התרחשות אפשריים ובדיקת רווח והפסד . . 11 לבחור מסגרת : הבהרת תהליך הבדיקה לקראת מעבר למסגרת לימודים אחרת , כמו בחירת מסלול או מגמת לימודים מקצועית עם סיום הלימודים כחטיבת הביניים .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help