sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:175

סוציאלית , פסיכולוג חינוכי . ( ההוראה בצוות מאפשרת למידה שיתופית ושוויוניות , מזמנת לשותפים בצוות למידה זה מזה בתחומים שבהם כל אחד מהם מיומן , ומעודדת הצגת דגמים של "איך להיות תלמיד בקבוצה . " ט . הומור : שימוש מותאם בהומור הוא מרכיב חשוב בהכוונה עצמית . ההומור מסייע בתקשורת ומהוה כלי יעיל בהתמודדות עם קונפליקט וביקורת . נוסף על כך , הומור יכול להפחית חרדה ובכך לאפשר דיון פורה יותר . לפיכך קיים בתכנית עידוד לשימוש בהומור על ידי המנחים והלומדים . י . רגע * הוראה : המנחה משתמש בהתנסויות של התלמידים כדי להציג "רגעי , "הוראה אותן התנסויות המובילות להזדמנויות של למידה . " תכנית המודל" יועדה לתלמידי בית הספר העל-יסודי . גודל הכיתה האופטימלי הוא של 16-15 תלמידים , והמנחים הס צוות בית הספר ובוגרים של תכניות קודמות . התכנית נוסתה בהצלחה עם תלמידים בעלי לקויות למידה , פיגור שכלי , לקויות שמיעה , לקויות ראייה , לקויות שפה ודיבור , לקויות אורטופדיות , לקויות רגשיות קשות ובעיות בריאות . תכנית נוספת עם ביסוס אקולוגי מעניין היא תכנית , PURPOSE שפותחה על ידי סרנה ולאו-סמית . ( Serna & Lau-Smith , 1995 ) זוהי תכנית שיטתית להקניית מיומנויות של הכוונה עצמית לתלמידים מתבגרים עם לקויות למידה . לקראת בניית התכנית נערך מחקר מקיף , שהשווה בין התנהגויות של תלמידים מצליחים והתנהגויות של תלמידים הנמצאים בסיכון חינוכי . מתוך השוואה זו זוהו המיומנויות של הכוונה עצמית הנדרשות לשם הצלחה , ועל בסיסן נבנתה התכנית . האותיות בשם התכנית PURPOSE מייצגות את שלביה : : Prepare = P התלמיד מכין עצמו ללמוד את המיומנויות של הכוונה עצמית באמצעות הגדרת המיומנות , מדוע היא חשובה ובאילו מצבים ניתן להשתמש בה . : Understand = U התלמיד מבין ולומד את מרכיבי המיומנות . : Rehearse = R התלמיד צופה במודל של המנחה ומתרגל את השימוש באחת ממיומנויות ההכוונה העצמית עם חבריו . : Perform = P התלמיד משלים רשימת פריטים לבקרה עצמית , המסייעת לו לבחון כיצד ביצע את המיומנות במהלך התרגול . : Overcome = O התלמיד כוחן מה הוא צריך לעשות כדי להתגבר על מכשולים בביצוע וכדי להכליל את המיומנות למצבים נוספים . : Select = S התלמיד לומד לבחור מתי להשתמש במיומנות . : Evaluate = E התלמיד לומד להעריך את השימוש שלו במיומנות .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help