sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:174

א . קהילה לומדת : להיות עם הכוונה עצמית משמעו שהתלמיד והמורה כאחד הם בבחינת לומדים בתהליך מתמשך , ולכן יש לעודד את המורים בתכנית ללמוד יחד עם התלמידים כדי לשפר את ההכוונה העצמית . ב . שימוש בהדגמה : הדגמה היא שיטת הוראה יעילה , והתכנית משתמשת בדגמים של תלמידים ומורים במהלך כל מעגל הלמידה . הדגם מציג את המיומנויות הנחוצות להצלחה כולל תכנון ותזמון הפעולה . כמו כן מוצגות התוצאות הצפויות שלה והאפשרות להשתתפות אמפתית בה . ג . למידה שיתופית : למידה יעילה מתרחשת באווירה לא תחרותית , המעודדת שיתוף בין הלומדים . כשלומד אחד מסייע לאחר ללמוד , ושניהם יחד לומדים את החומר . לכן התכנית מעודדת הוראת עמיתים ושימוש באסטרטגיות למידה שיתופיות . ד . למידה מיישמת : לא די בהרחבת ידע ובלמידת מיומנויות , אלא יש צורך ביישום הנלמד באווירה תומכת . עצם היישום של המיומנויות שנלמדו יכול לעודד הכוונה עצמית . ה . הוראה מכילה : השתתפות בתכנית אינה מותנית בדרישות קודמות , זולת הרצון ללמוד ולצמוח . לפיכך , התכנית פתוחה לכלל התלמידים ומכבדת את הייחודיות של כל אחד . ו . השתתפות ותמיכה של בני משפחה וחברים : המשפחה יכולה לתמוך בהכוונה עצמית או לדכא אותה , ולכן בתחילת התכנית המשתתפים מזהים בני משפחה או חברים שיכולים לסייע להם להיות עם הכוונה עצמית . הפעילויות בתכנית מאפשרות לבן המשפחה / לחבר ללמוד איך להיות תומך , ואילו למשתתף עצמו הן מסייעות לדעת איך להשתמש בתמיכה זו . ז . כוחה של הקשבה : כשמקשיבים לאדם נותנים לו תחושה שהוא חשוב ומוערך . זוהי התנסות מעצימה , הבונה הערכה עצמית ומגבירה את המוטיבציה ללמוד ולקחת סיכונים . בקכוצה קטנה ניתן לעודד הקשבה וביטוי עצמי . התלמיד יכול לשאול שאלות , ל יתף' .: אחרים בהתנסויות , לשוחח על מה שנלמד , לחפש תמיכה ולהציע סיו ע לאחר . בתכנית זו הלמידה נעשית בקבוצות קטנות . המפגשים בקבוצות גדולות הם רק לשם מתן הנחיות כלליות וכדי לאפשר לתלמידים לשמש מודל לשאר בני כיתתם על ידי שיתופם בדיווח על עשייה והישגים . ח . הוראה בצוות : את התכנית מנחה צוות של אנשי מקצוע , הכולל מורה בחינוך המיוחד , מורה בחינוך הרגיל ואיש צוות נוסף ( כמו יועצת חינוכית , עובדת

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help