sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:171

המדד , שפותח על ידי דורלק ושותפיה לבחינת התפתחות הסינגור העצמי של התלמידים , כלל רשימת בקרה בת שבע פעולות בית ספריות שהתלמיד עושה : . 1 בקשה להבהרות על חומר לימוד ; . 2 דיווח למורה על לקות הלמידה . 3 ; קביעת פגישה עם המורה כדי לדון בצרכים אישיים ו / או בהתאמות ; . 4 בקשת רשות מהמורה להקליט את ההרצאות בכיתה ; . 5 בקשת רשות מהמורה להשתמש ברשימות של תלמיד אחר ; . 6 בקשת עזרה מהספרנית בבית הספר ; , 7 זימון פגישה עם מורת שילוב מחוץ לכיתה לשם סיוע לימודי . ראוי לציין כי במחקר זה , אף על פי שהתלמידים רכשו את המיומנויות להכוונה עצמית , הם הרגישו שלא בנוח והיו נבוכים בהפעלתן . ככמה מקרים הם אף ביקשו הפסקה קצרה בתכנית ההנחיה וחזרו אליה רק בשלב מאוחר יותר . תחושת המבוכה והבקשה להפסיק את התכנית התגלו בעיקר במצבים , שבהם נדרשו התלמידים לספר למורה על לקות הלמידה שלהם , או כשהם פנו בבקשה להתאמות . החוקרים משערים , כי תחושת אי הנוחות והמבוכה עשויה להיות תוצר של המודעות העצמית החדשה של התלמידים לגבי הצרכים הלימודיים הייחודיים שלהם . במחקר אחר ממליצים היידן ואברי ( Hayden & Abery , 1994 ) לכלול בהנחיה להכוונה עצמית גם מרכיבים של שיתוף , כבוד וקבלה . הם מציעים מערך הכולל תכנית פרטנית או תכנית קבוצתית המלווה בתמיכה פרטנית , הצגת מודלים לחיקוי , חיזוק חיובי ומתן הזדמנויות לבחירה ולשליטה . לדעתם , תכנית יעילה היא זו המתמקדת גם במערכות היחסים עם בית הספר , עם המשפחה ועם קבוצת בני הגיל . מאפ"נ'ם משותפים לתבניות לקידום הבוונה אצמית תכניות שונות פותחו כדי לקדם הכוונה עצמית של אנשים עם מוגבלויות , כולל תלמידים עם לקויות למידה . הדיווחים על תכניות אלו מלמדים על כמה מאפיינים משותפים . להלן פירוט המאפיינים , הדגמתם בתכניות אחדות והשוואה בין כמה מהתכניות המובילות .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help