sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:169

מטפחות מיומנויות של פתרון בעיות על ידי עידוד התלמידים להמליל את החשיבה שלהם , כשהם פותרים בעיות פשוטות . המורה צריך לשמש מודל להמללה בקול במהלך פתרון בעיה . מלמדות תלמידים להעריך את העבודה שלהם בהשוואה לסטנדרט האם" ) העבודה שלך נראית כך , ("? וזאת כדי ליצור את הבסיס למיומנויות מאוחרות יותר של ניהול עצמי . פעילויות המתאימות לאמצע ולסוף ב'ת הספר היסודי משלבות את התלמידים בהחלטות הקשורות להם ומלמדות אותם לנתח בשיטתיות כל חלופה על יתרונותיה וחסרונותיה . בוחנות החלטות שהתקבלו כדי לקבוע אם התוצאות היו כמצופה או כרצוי . מנחות את התלמידים להציב יעדים אישיים ולימודיים ולהתחייב לגביהם , כולל זיהוי הצעדים להשגת יעדים ולבדיקת ההתקדמות . מעודדות את התלמידים להעריך את הביצוע שלהם במשימות שונות ולשוחח על דרכים לשיפור הביצוע . פעילויות המתאימות לבית הספר העל יסודי מעודדות תלמידים לקבל החלטות המשפיעות על הפעילות היומיומית שלהם , כולל קבלת החלטות לגבי יעדים לימודיים , לוחות זמנים ומסגרות של לימודים ותעסוקה לאחר בית הספר העל יסודי . מדגישות את הקשר בין יעדים שהתלמיד מציב לבין הבחירות וההחלטות שהוא מחליט , ומלמדות אותו לחלק מטרות ארוכות-טווח ליעדים קצריטווח . נוסף על הפעילויות מותאמות-הגיל המוצעות לעיל , יכול בית הספר לקדם הכוונה עצמית באמצעות כמה קווים מנחים , כגון : מעורבות פעילה : עידוד תלמידים ( כולל תלמידים בבית הספר היסודי ) להיות מעורבים כאופן פעיל בתכנון התכנית החינוכית היחידנית שלהם , כך שהתכנית תשקף צרכים , תחומי עניין והעדפות אישיות של הלומד . ישיבת תח " י יכולה להוות מסגרת רבת עוצמה לתרגול כישורים של הצבת יעדים , פתרון בעיות , תקשורת יעילה והקשבה , קבלת החלטות וסינגור עצמי .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help