sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:168

משכורות גבוהות יותר בהשוואה לעמיתיהם עם הכוונה עצמית נמוכה . שלוש שנים לאחר סיום הלימודים הצליחו הלומדים עם ההכוונה העצמית הגבוהה יותר להשיג הטבות רבות יותר במקום העבודה שלהם ולעבור למגורים עצמאיים , בהשוואה ללומדים עם הכוונה עצמית נמוכה Wehmeyer & Schwartz , ) . ( 1997 מחקרים שבחנו את התוצאות של תכניות לקידום הכוונה עצמית מדווחים כי הכוונה עצמית ניתנת לטיפוח , וכי תכנית חינוכית טובה כזו מקדמת את הכישורים הבאים : ( Algozzine , Browder , Karvonen , Test & Wood , 2001 ) . 1 הצבת יעדים אישיים ; . 2 פתרון בעיות הניצבות כמכשול בפני השגת היעדים האישיים ; . 3 בחירה מתאימה , המבוססת על העדפות ותחומי עניין אישיים ; . 4 השתתפות בהחלטות בית-ספריות , שיש להן השפעה על איכות חיי הלומד ( כמו קביעת התכנית החינוכית היחידנית ;( . 5 סינגור עצמי בנושאים הנוגעים לאיכות החיים בבית הספר ולהצלחה האישית ; . 6 יצירת תכניות פעולה להשגת היעדים האישיים ; . 7 ניהול וויסות עצמי של הפעולות היומיומיות בבית הספר ; . 8 שימוש בתהליכים של פתרון בעיות וקבלת החלטות כדי לזהות בעיה , לאסוף מידע , למנות ולשקול חלופות , להתייחס ליתרונות ולחסרונות , לבחור וליישם פתרון ולהעריך את יעילותו . אמנם מרבית התכניות המדווחות בספרות פעלו בחטיבה העליונה של בית הספר העל יסודי , אך ראוי שתכניות כאלו יפעלו גם בבתי ספר יסודיים ובחטיבות הביניים , ויוטמעו כתכניות הלימודים השונות . דול , סנדס , ווהימאייר ופאלמר ( Doll , Sands , Wehmeyer & Palmer , 1996 ) זיהו פעילויות מותאמות-גיל , המקדמות את הכישורים המרכזיים בהכוונה עצמית לתלמידים עם צרכים מיוחדים , ואלו הן : פעילויות המתאימות להתחלת בית ה 00 ר היסודי מספקות לתלמידים הזדמנויות לבחור , ומלמדות אותם שברוב מצבי הבחירה יש יותר מחלופה אחת . מספקות לתלמידים משוב לגבי התוצאות של הבחירה שעשו , ומבהירות להם את הקשר בין הבחירה לתוצאותיה .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help