sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:167

תכניות לקידום הכוונה עצמית לתלמידים עם הכוונה עצמית יש סיכוי רב יותר להצליח כמבוגרים , ואנשים עם מוגבלויות חוזרים ומבטאים את החשיבות של הכוונה עצמית להגברת הערך העצמי שלהם . ( Ward , 1996 ) מעקב אורך אחר תלמידים עם לקויות למידה ואחר תלמידים עם פיגור שכלי הראה , כי לבעלי הכוונה עצמית גבוהה היה סיכוי כפול למצוא תעסוקה במהלך השנה הראשונה שלאחר סיום לימודיהם , והם גם הרוויחו פרק 10 תכניות הנחיה פיתוח תכניות הנחיה לקידום הכוונה עצמית וסינגור עצמי תפס בעשר השנים האחרונות תאוצה רבה בתחום התכניות ללומדים עם לקויות למידה , בעיקר כשסוגיית המעבר של לומדים אלו מבית הספר התיכון למסגרות לימוד על תיכוניות ולעבודה בקהילה הפכה לסוגיה מרכזית לדיון ולשינוי . תלמידים ובני משפחותיהם , סטודנטים עם לקויות למידה , אנשי חינוך ומספקי שירותים מגלים התעניינות בתכניות כאלו ומציעים להפעילן , בגלל תרומתן האפשרית לצמיחתם של אנשים עם לקויות למידה . במחקר של אברי ואגבין , ( 1993 Abery & Eggebeen , ) למשל , נמצא שתלמידים עם לקויות למידה חסרו בצורה משמעותית את המיומנויות החשובות לפיתוח הכוונה עצמית גבוהה , יחסית לבני גילם ללא הלקויות . התלמידים שנחקרו היו במעבר מחטיבת הביניים לחטיבה העליונה והיעדר שליטה במיומנויות הנדרשות להכוונה עצמית בכלל ולסינגור עצמי בפרט הציב אותם בעמדה נחותה באשר להשגת מאווייהם . בתגובה לממצאים אלו פנו אנשי מקצוע שונים והדגישו את חשיבות השילוב של תחומים אלו בתכניות הלימודים לתלמידים עם לקויות למידה . בספרות המקצועית התפרסמו תכניות הנחיה שונות , חלקן מיועדות לטיפוח הכוונה עצמית ( הכוללת מרכיב של סינגור עצמי ) ואחרות המתמקדות בלעדית בסינגור עצמי . פרק זה יתאר את שני הסוגים הללו של תכניות ההנחיה , ויכלול : . 1 תכניות לקידום הכוונה עצמית . 2 הנחיה ישירה לסינגור עצמי לתלמידים ולסטודנטים

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help