sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:166

הדיונים על אירועים כיתתיים ( לימודיים או חברתיים ) התנהלו אחת לשבוע במהלך שנת הלימודים . בהתחלה שימש האירוע הכתוב שהציגה המורה בסיס לדיון , אך במהלך השנה החלו התלמידים ליזום תיאור של אירועי אמת שהם ( או חברים שלהם ) התנסו בהם , וביקשו לנהל דיון כיתתי על האירוע . תכנית הדיאלוג הייחוסי שהוצגה לעיל היא תכנית רב ממדית , שזירת הפעולה שלה היא תחומים לימודיים וחברתיים . התכנית עוסקת לא רק בשינוי ייחוסים של התלמידים , אלא גם מדגישה את החשיבות בהעמקת אמונות המורה שייחוסים סיבתיים שבשליטת הלומד עשויים לכוון אותו ללקיחת אחריות אישית . המורה משמש כמתווך למידה של התלמידים שלו . הוא מעודד שליטה על רפרטואר נרחב של אסטרטגיות , מעורר אסטרטגיות מקדמות , מכוון לבחירת האסטרטגיה המתאימה ביותר בהקשר המסוים , מציע להפעיל את האסטרטגיה ולהיות אחראי לבקרה עצמית . מתוך תצפיות בכיתה על פעילות התלמידים ועל המשוב החינוכי-הייחוסי של המורים , עיון בדפי דו-השיח ובפרוטוקולים של שיח אודות האירועים , בולטים השינויים בדגמי הייחוס של התלמידים . במהלך שנת הפעילות ניכרה התכנסות במספר הייחוסים שהתלמידים מנו , ובלטה התמקדות גוברת בייחוסים שבשליטת הלומד . פחתו הייחוסים לגורמים יציבים ( כמו יכולת ) וגברה ההתייחסות להשקעת מאמץ , תשומת לב והתמדה . כמו כן הועלו אסטרטגיות אישיות , המאפשרות התקדמות לימודית , כמו : איך להיות קשוב בשיעור , איך לסכם חומר לימודי , איך להספיק ולרשום את ההערות החשובות של המורה במהלך השיעור עצמו , איך להגיע בזמן לבית הספר , איך להספיק להכין את כל שיעורי הבית , איך להתכונן למבחן , איך לענות על המבחן עצמו , איך לפנות למורה או לחבר בבקשת הנחיה ועזרה , איך לסנגר על הצרכים האישיים שלי , איך להיות מוזמן למסיבה , איך להפסיק התנכרות של חברים לכיתה , ועוד . כל עיצוב מחדש של ייחוסים סיבתיים של תלמידים ראשיתו במודעות המורה לייחוסים האישיים שלה . תגובות המורים התמקדו בהתחלה בייחוסי מאמץ אתה" ) צריך להשתדל יותר , (" אך בהדרגה הם כללו יותר ייחוסי אסטרטגיה . כדי לסייע לתלמידים לעשות העברה מתחום למידה אחד לאחר , הנחתה המורה את התלמידים ליישם את האמונה של "מאמץ + אסטרטגיה" בתחומי למידה מגוונים , ותוך תיאום עם מורים נוספים . מערך התמיכה לתלמידים היה נרחב וכלל את מורת-הכיתה של התלמידים עם לקויות הלמידה , וגם את המורים המקצועיים השונים ( כמו המורים לחינוך גופני , לביולוגיה או לאנגלית . ( כך הפכה התכנית הרב ממדית של הדיאלוג הייחוסי לתכנית המקיפה את כל ההוויה הבית-ספרית של התלמידים .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help