sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:165

יצחק : זה בטח קשור לכיתה גרועה כי הם אחר לא קיבלו אותו לחבורה . משמעותי מורה : רוני לא אחראי להתנהגות של קבלת אחריות הילדים ככיתה , אכל הוא אחראי אישית ( 2 ) לעצמו . לכן חשוב לנו להתמקד במה שהוא יכול לעשות כדי לבסס את שימוש המעמד שלו בכיתה . העליתם כבר כמה באסטרטגיה ( 5 ) רעיונות טובים , כמי : להיכנס לוועדת טיולים או לוועדת ספורט , או לעזור פירוט מילולי ( 6 ) לתלמידים אחרים בכיתה . הוא יוכל להיכנס למועצת התלמידים או לקבוצת הכדורסל בזכות המעשים שלו . בואו נציע לרוני הצעות נוספות , מה כדאי לו לעשות הפניית שאלה כדי לא להיות בודד בכיתה ? מנחה ( 7 ) השיחה הכיתתית הזו התנהלה עם קבוצת תלמידים עם לקויות למידה בכיתה ה . המורה בחרה לדון איתם באירוע הזה , בהיותו אותנטי ורלוונטי לצרכים הרגשיים-חברתיים שלהם . חלק מתלמידי הכיתה עברו אליה מבתי ספר אחרים וגם הם הרגישו עדיין בודדים ולא מוערכים כראוי . תפקיד המורה היה להנחות את התלמידים לשקול כיצד רוני יכול לקבל עליו אחריות אישית כדי לשנות את מעמדו החברתי בכיתה . ייחוסים אחדים שהוצעו על ידי התלמידים היו ייחוסים פנימיים לא נשלטים הוא" ) היה חתיך , (" או ייחוסים חיצוניים לא נשלטים הכיתה" ) גרועה , (" אך המורה אינה מקבלת ייחוסים לא נשלטים , ומנחה בהתמדה את התלמידים לשקול מעשים אישיים העשויים להוביל להצלחה : "מה רוני צריך לעשות כדי שהילדים יכירו אותו ויתייחסו אליו "? ההערות של המורה במהלך הדיון הן בעיקר הערות העוסקות בקבלת אחריות אישית להצלחה או לכישלון ( מרכיב ייחוסי , ( 2 הפניית שאלה מנחה לתלמיד על סיבות של כישלון ושאלה מנחה לגבי הדרך שבה ניתן לנקוט כדי ליצור הצלחה ( מרכיב ייחוסי . ( 7 היא גם מסכמת ומפרטת באופן מילולי את האסטרטגיות שהתלמידים הציעו לנקוט ( מרכיב ייחוסי . ( 6 במהלך הדיון המורה מסכמת מדי פעם את הרעיונות שהעלו התלמידים לגבי אסטרטגיות פעולה ספציפיות העליתם" ) כבר כמה רעיונות טובים & להיכנס לוועדת טיולים או לוועדת ספורט , או לעזור לתלמידים אחרים בכיתה (" . ומבקשת חשיבה ממוקדת על אסטרטגיות נוספות : "בואו נציע לרוני הצעות נוספות , מה כדאי לו לעשות כדי לא להיות בודד בכיתה . "? בסיוע ההנחיה של המורה התלמידים מצליחים להתמקד באסטרטגיות פעולה שיכולות לסייע לרוני להיות אהוד בכיתתו .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help