sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:159

ניתוח דף דו שיח ב ' של ליאת כבר בפתיחתו של הדף מכריזה ליאת בצורה ברורה על הצלחה : "השבוע הצלחתי בלהתקבל למגמה . "במלונאות זו בהחלט התקדמות , יחסית לתחושה הכללית של חוסר אונים שהפגינה ארבעה חודשים קודם לכן . בשלב זה נוצרה כבר התכנסות ( מיקוד וצמצום ) בייחוסים שלה . ייחוסי ההצלחה שלה הם חד משמעיים והיא מייחסת את ההצלחה להשקעת מאמץ לימודי מצידה "הצלחתי כי התאמצתי בלימודים והשתדלתי . "להשקיע כשהיא פונה לתיאור הסיבות לחוסר ההצלחה שלה במקצוע החשבון עולה שוב פרץ של רגשות , כשאי ההצלחה מיוחסת לגורם פנימי בלתי נשלט "אני שונאת כבר את החומר הזה . " עם זאת , היא מפגינה ביטחון בחשיבה החשבונית שלה ולוקחת על עצמה את האחריות לטעויות שלה , שאינן נעוצות בהיעדר יכולת , וכדבריה : "אני עושה טעויות לא של חשיבה אלא טעויות . "דביליות התפיסה של ליאת היא ש " הטעות היא דבילית" וזה לא שהיא לא יודעת לחשוב היטב . אם כי ליאת יודעת שמאמץ מביא להצלחה , היא זקוקה עדיין לשאלת ההנחיה של המורה , שתמקד אותה להשתמש בדרכים ספציפיות לקידום הצלחתה . השאלה המנחה של המורה : "מהן הדרכים שלך להצליח ככל המקצועות בשליש הזה "? מובילה את ליאת לחשוב על ייחוסי מאמץ + אסטרטגיה , וכתשובתה היא אמנם מציינת : "להתאמץ יותר בלימודים ולקבל עזרה בלימודים . " מעכשיו ההתערבות לשינוי הייחוסים של ליאת תצטרך להתמקד באחריות האישית שלה לכך שתקבל עזרה לימודית ובדרכים שהיא עצמה תנקוט כדי להבטיח לעצמה עזרה זו . נוסף על כך יש ללמד אותה אסטרטגיות נוספות לקידום הצלחתה ולהעמיק את האמונה שלה בכך שהיא האחראית גם להימנע מ " טעויות דביליות " על ידי הפעלת אסטרטגיות לבקרה עצמית . ג . משוב " - 'נונ'ח חו ' 0 תכנית הדיאלוג הייחוסי גם הנחתה את המורה לספק משוב חינוכי-ייחוסי לדברי התלמידים בכיתה ולפעולותיהם . המשוב התמקד באחריות האישית של התלמיד להצלחתו ובחשיבות של השקעת מאמץ , כדי להגיע להישגים לימודיים . מאמץ פורש כהשקעת זמן , תשומת לב והתמדה במאמצים להצליח . ועוד , המשוב כלל גם חיזוק חיובי לשימוש באסטרטגיה מקדמת הצלחה ופירוט מילולי של מרכיבי האסטרטגיה . במקביל קיבל התלמיד גם משוב חינוכי-ייחוסי לגבי כישלונותיו הלימודיים , הסיבות האפשריות לכך והדרכים המומלצות לשיפור הלמידה שלו . המורה קיבלה הנחיה לכלול במשוב החינוכי-ייחוסי שלה מרכיב אחד או כמה מן המרכיבים הבאים :

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help