sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:156

ניתוח דף דו שיח א י של ליאת בפסקה הראשונה ליאת מתבקשת לתאר במה היא הצליחה השבוע . ליאת כותבת : " לא הצלחתי בכלום . אולי קצת . היה לי קשה להעביר את היום הזה בגלל שהיה לי קצת חשק לחזור לעבר . והייתי גם מעוצבנת " . היא לא מוצאת , ולו גם אירוע אחד , שניתן להציגו כאירוע המוצלח של השבוע . כשהיא מתבקשת לתאר במה היא הצליחה השבוע היא מציינת היעדר סיפוק , המודגם באי הצלחה כללית "לא הצלחתי , "בכלום קשה לה לעמוד בדרישות של הסביבה "היה לי קשה להעביר את היום , "הזה והיא גם מביעה עצבנות וצער על שלא השיגה את רצונה . ליאת אינה מסבירה את הסיבות לאי ההצלחה הזו , אך מציינת : "אני לא הצלחתי בכלום . אני נורא מצטערת על כך ומקוה בתקוה קטנה מאוד ומאוד קשה שאצליח יותר ואשיג את . "רצוני האמירות האלו של ליאת הן כלליות למדי , מכיוון שהיא אינה מפרטת מה היה אותו רצון לא מושג . עם זאת מובעת כאן בבירור תחושה כללית של חוסר שביעות רצון . בפסקה הבאה ליאת מתבקשת להתייחס לאי הצלחה בשבוע זה ולהסביר מדוע לא הצליחה . ליאת כותבת : "מה שלא הצלחתי השבוע , כאמת שלא כל כך ברור לי . אבל אני חושבת - להיות קצת שמחה ומאושרת אולי ולמלא את רצוני . וקצת בלימודים , שאין לי חשק ללמוד כמו . "פעם מודגשת כאן אי בהירות לגבי תחומי אי ההצלחה , והתחושה הזו מיוחסת בחלקה ל"חשק לחזור לעבר" ( תשובה לפריט . ( 1 וכאן היא מוסיפה "לא הצלחתי משום שאין לי חשק ללמוד . " כלומר , ליאת מייחסת לאיזה שהוא גורם פנימי כללי בלתי נשלט , לו היא קוראת "קצת , "חשק את חזרתה לעבר ( כמו פעם ) ואת חוסר יכולתה להתמקד בדרישות ההווה . בעוד שייחוסיה לאי הצלחה הם פנימיים ולא נשלטים הרי הייחוסים של ליאת להצלחה עתידית ( פסקה ( 3 הם חיצוניים : "אולי קצת עידוד מהמורה , או שאמצא לי חברה אמיתית וטובה כמו שהיה לי , ולא אחת שתנצל אותי כמו ילדות מהכיתה . "שלי היא מקווה שעידוד מהמורה יהפוך את השבוע למוצלח יותר , או שהיא תולה את תקוותיה בחברה אמיתית שלא תנצל אותה . כלומר , המקורות להצלחה לימודית וחברתית שלה הם חיצוניים , ומיוחסים לאחר משמעותי : מורה או חברה . תגובת המורה ( פסקה ( 4- מעידה שהיא החליטה לא להיגרר לדיון בתחושת אי ההצלחה הכללית של התלמידה . תחת זאת היא מציינת לפני ליאת דוגמה להצלחה לימודית שלה בשבוע זה "ציון 100 במבחן במתמטיקה" ומפנה בקשה לייחוסים פנימיים נשלטים , כמו הדרכים הספציפיות שבעזרתן הצליחה "להגיע לציון כזה גבוה במתמטיקה . "

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help