sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:154

הייחוסים של דני לאירוע של הצלחה שונים מאלו שנתן לאירוע של אי הצלחה . הוא מייחס את הצלחתו בחשבון לגורמים לא נשלטים , הן לגורם חיצוני לא נשלט של קלות המטלה : "כי הכרטיסיות היו קלות , " והן לגורם פנימי לא נשלט של יכולת : "וגם ידעתי אותם קצת . " לעומת זאת הייחוס שלו לאירוע של אי הצלחה הוא ייחוס פנימי נשלט של מאמץ : "כי לא חזרתי על הצלילים באותיות . "באנגלית המורה בחרה לא להתמקד בייחוסיו הלא נשלטים אלא דווקא לחזק את הייחוס הנשלט . בדבריה היא מדגישה שמאמץ לימודי מוביל להצלחה : "מי שמתרגל ומקשיב בשיעור יכול להצליח . "יותר היא גם מכוונת אותו לחשוב על דרכים שונות שבהן יוכל להגביר את הקשב ולהיות מודע לאסטרטגיה האישית שתתאים לו : "יש כל מיני דרכים להקשיב יותר בשיעור . מה אתה יכול לעשות כדי להקשיב יותר "? התשובה של דני מבהירה שהוא מכיר דרכים להיות קשוב יותר ואף יכול להפוך ידע זה לפעולה 1 "התחלתי להסתכל אלייך בשיעור במקום להסתכל לצדדים . " מטרתו של האימון בשינוי ייחוסים סיבתיים היא לקדם את התלמידים לקראת ייחוסים פנימיים-נשלטים של מאמץ ואסטרטגיה . ואמנם אימון כזה מצליח לחולל שינוי בייחוסים הסיבתיים של תלמידים ולקדם את הישגיהם הלימודיים . במהלך האימון ניכרת התכנסות במספר הייחוסים שהתלמידים מונים , תוך התמקדות בייחוסים שבשליטתם האישית ( ראו גם . ( Kozminsky & Kozminsky , 2002 כדי להדגים שינויים בייחוסים סיבתיים של תלמידים עם לקויות למידה נעיין בדפי דו-השיח של ליאת ( דף דו שיח א ' ודף דו שיח בי . ( שני הדפים המוצגים בזה נכתבו במרווח של ארבעה חודשים . במהלך חודשים אלו , אחת לשלושה שבועות , השתתפה ליאת בדיאלוג ייחוסי עם מורתה . כדי לשפר את הקריאות , מוצגים דבריה של ליאת לאחר ששגיאות הכתיב הרבות שלה תוקנו .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help