sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:152

דף דו השיח מדגים דיאלוג בין המורה לתלמיד . לאחר שהתלמיד עיין בדברי המורה , כפי שנכתבו בפסקה הרביעית , התלמיד עונה לשאלת המורה על הדרכים לשיפור הזכירה וטוען בפסקה החמישית , שהדרך האפשרית עבורו לשיפור הזכירה תהיה : "אם הייתי מכין יומן ואז הייתי זוכר להגיד לאבא שלי להביא לי . "כרטיסייה התלמיד לוקח אחריות אישית להצלחה עתידית ומציין גם דרך , העשויה להיות יעילה עבורו לקידום ההצלחה שלו . יש לשים לב שהמורה מכוון את התלמיד למצוא דרך אישית לקידומו העצמי , דרך המתאימה לתלמיד עצמו ושיש סיכוי שהוא יוכל ליישמה . הפסקה השישית נכתבה על ידי התלמיד כשבוע ימים לאחר מכן . במהלך שבוע זה הייתה לתלמיד הזדמנות ליישם את האסטרטגיה , שנדונה בפסקאות הקודמות . ואמנם , נתן לקח אחריות אישית ויישם בפועל את האמונה שלו בייחוס פנימינשלט כמקדם הצלחה . נתן מספר : "הכנתי יומן , כתבתי בו כל מה שאני צריך כדי שלא אשכח משהו . " בפסקה הרביעית המורה הנחה את נתן למצוא דרך אישית כדי לשפר את זכירתו . ואמנם , נתן מדווח בפסקה השישית על יישום הדרך , שהוא עצמו הציע . הוא גם מבטא אופטימיות לגבי העתיד . נתן מאמין , שאם יבצע את הרישום ביומן ( פעולה המבטאת ייחוס פנימי-נשלט , ( הוא גם יחווה הצלחה בעתיד . וכדבריו של נתן : "ולכן פעם אחרת אני אזכור מה שאני . "צריך יש לשים לב שההישענות על יומן מבטאת דווקא ייחוס פנימי נשלט , ולא ייחוס חיצוני . זאת מכיוון , שנתן הוא היוזם את הכנת היומן ואת הרישום בו , והוא נעזר ברשימותיו כדי להיזכר : "הכנתי יומן כתבתי בו כל מה שאני צריך כדי שלא אשכח משהו ולכן פעם אחרת אולי אזכור מה שאני . "צריך ההחלטה לרשום ביומן ועצם הרישום בו הם בשליטתו של נתן , והם מדגימים את האמונה לפיה : מאמץ + אסטרטגיה - הצלחה . הדוגמה הבאה מציגה את דף דו השיח של דני , גם הוא תלמיד בכיתה ה , אך עם לקויות למידה חמורות בקריאה , בכתיבה ובחשבון .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help