sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:151

ניתוח דף דו השיח של נתן מלמד על הייחוסים הסיבתיים שלו באירועי הצלחה וכישלון ומכוון את המורה להגיב , כדי לעודד ייחוסים של מאמץ ואסטרטגיה . להלן ניתוח דף דו השיח : הפסקה הראשונה בדף עוסקת באירוע , הנתפס על יד התלמיד נתן כאירוע של הצלחה , ובפסקה זו מודגמות גם האמונות שלו לגבי הסיבות להצלחתו . נתן מציין הצלחה לימודית בחשבון ( ציון של , ( 92 מייחס את הצלחתו לגורמים פנימייםנשלטים , ומציין שהצליח "כי התכוננתי והשקעתי בזה . " הפסקה השנייה עוסקת באירוע שנתפס על ידי נתן כאי-הצלחה , וכאן הוא מתאר אירוע מהתחום הבין-אישי במשפחתו : הוא לא הצליח "לזכור להגיד לאבא שלי שיביא לי כרטיסייה . " נתן לוקח אחריות אישית לאירוע , וטוען שאי-ההצלחה נגרמה , כי "כל פעם חשבתי על משהו . "אחר גם כאן הייחוס הוא פנימי , אם כי לא ברור מדברי נתן אם זהו ייחוס פנימי-נשלט ( האם נתן מתכוון לומר שהוא יכול להביא את עצמו לחשוב על מה שהוא רוצה , ( או שמדובר בייחוס פנימי בלתינשלט ( מעסיקות את נתן כל מיני מחשבות פנימיות , הוא חושב כל פעם על משהו אחר , אך הוא לא יכול לכוון את המחשבות כרצונו . ( גם הפסקה השלישית מבהירה שנתן מייחס הצלחות עתידיות לגורמים פנימיים . הוא יכול היה להפוך את השבוע הזה לעוד יותר מוצלח "אם הייתי זוכר ולא חושב על דברים אחרים מחוץ . "לזה עם זאת , לא ברור לנו , האם הוא מייחס הצלחות עתידיות לגורמים פנימיים הנשלטים על ידו , או אולי לגורמים פנימיים שאינם בשליטתו ( מחשבות פנימיות המציפות אותו והוא אינו שולט עליהן . ( בפסקה הרביעית מופיעה תגובת המורה , וזו מכילה כמה מרכיבים : . 1 המורה נותן משוב חינוכי , המכוון לחיזוק ייחוס פנימי-נשלט : "יישר כוחך על הציון בחשבון ! זה טוב לקבל ציונים טובים - בעיקר אחרי שהשקעת הרבה מאמץ . "! ההדגשה היא שהשקעת המאמץ של התלמיד היא זו שגרמה להצלחתו . . 2 המורה משקף מילולית את לקיחת האחריות האישית שהפגין התלמיד : " לקחת על עצמך את העבודה הרבה של ההשקעה . " . 3 המורה מבטא אמפתיה לקושי של נתן לזכור : "לפעמים אנו חושבים על כל כך הרבה דברים , עד שאנחנו לא יכולים לזכור את כולם . "! 4 המורה מבקש מהתלמיד לתאר בפירוט את האסטרטגיה , שהוא עשוי לנקוט , כדי לשפר את הזכירה שלו : "מה היה מקל עליך לזכור ( את ) כל הדברים שאתה רוצה "?

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help