sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:148

בשיעורים ? מה עשית כדי לשתף אותה ? ההדגשה היא שזוהי האחריות האישית של המורה לא לאבד את העשתונות , או לשתף את התלמיד יישום של אסטרטגיות הוראה יעילות יצמצם את תחושת הכישלון ויעמיק את ההצלחה האישית . ב . n'v' / IT qT כדי לעודד דיאלוג ייחוסי בין התלמיד למורה פותח כלי הנקרא ; דף דו שיח . הכלי עבר גלגולים שונים והותאם לאוכלוסיות תלמידים מגוונות . בבסיסו עומד דיאלוג ייחוסי בין התלמיד למורה , ולפיכך הוא נקרא "דף דו . "שיח מטרת הדיאלוג היא לקדם ייחוסים סיבתיים המתמקדים באחריותו האישית של התלמיד להישגיו . להלן תיאור הכלי והשימוש בו ( לפירוט נוסף ראו . ( Kozminsky & Kozminsky , 2002 אחת ל 4-3 שבועות מתבקש כל תלמיד למלא את דף דו השיח . התלמיד מתאר בו שני אירועים אמיתיים , שבהם התנסה במהלך השבוע האחרון : . 1 תיאור אירוע של הצלחה ( במה הצלחתי השבוע . 2 (? תיאור אירוע של כישלון ( במה לא הצלחתי השבוע . (? לאחר תיאור כל אירוע , מתבקש התלמיד להסביר למה הוא מייחס את ההצלחה ( למה הצלחתי (? ולמה הוא מייחס את הכישלון שתיאר ( למה לא הצלחתי . (? . 3 התלמיד כותב איך לדעתו הוא היה יכול להפוך את השבוע הזה למוצלח יותר . כוונתו של פריט זה בדף דו השיח היא לבחון את האסטרטגיות בפוטנציה שהתלמיד מודע להן ואשר עשויות , לדעתו , לקדם אותו , אך הוא לא השתמש בהן בפועל באירועים שתיאר . A לאחר שהתלמיד משלים את הפריט השלישי בדף , נאספים כל דפי דו השיח של תלמידי הכיתה , ודברי כל תלמיד זוכים לתגובה אישית בכתב של המורה . . 5 עם השלמת התגובות מחזיר המורה את הדפים לתלמידיו . כל תלמיד מעיין בדברי המורה ומשיב עליהם . בשנה הראשונה של יישום התכנית הסתיים הדף כתשובה זו של התלמיד . הגרסה המשוכללת של הדף כוללת גם פריט נוסף , פריט -. 6 . 6 שבוע לאחר שהתלמיד עיין בדברי המורה והשיב עליהם , הוא מקבל שוב את דף דו השיח שמילא . הפעם התלמיד מגיב לפריט , 6 ובו הוא מתבקש לדווח "איך השתמשתי בהצעות מדף דו . "השיח הדיווח הזה מבהיר לתלמיד את חשיבות היישום , ואילו למורה הוא משמש אמצעי בקרה לפעולות שהתלמיד אמנם נקט כדי לקדם את הישגיו .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help