sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:147

של המורה או המזל הטוב שבא לעזרתו . הוא צריך לקבל אחריות אישית להצלחות שלו ולנתח לעצמו מה עשה ( מאמץ + אסטרטגיה ) כדי להצליח . 3 כ'ש'לון הוא ש'לב טבא' בלמידה עיקרון זה מדגיש שכל אדם עלול להיכשל במהלך הלמידה , וכי כישלון הוא מרכיב טבעי של התהליך . אדם יכול להשתמש בכל אירוע של אי הצלחה לבחינה מחודשת של דרכי הלמידה והעשייה שלן ולנסות לשפר אותן . לתכנית "הדיאלוג הייחוסי" יש ארבעה רכיבים : הבהרת אמונות של מורים , דף דו-שיח , משוב ייחוסי ושיח כיתתי על אירועים . להלן תיאור והדגמה של רכיבי התכנית : א . הבהרת אמונות \!/ ל מורים המורה הוא סוכן השינוי המרכזי בתכנית הדיאלוג הייחוסי . הוא עצמו צריך להאמין ששילוב של מאמץ עם הפעלת אסטרטגיות יעילות יקדם את ההצלחה שלו . הוא גס צריך להיות בטוח כיכולתו להשפיע על הלמידה ועל המוטיבציה הלימודית של תלמידי . ( ראו על ייחוסים סיבתיים של מורים לגבי ההישגים של תלמידיהם אצל קלרק וארטילס ( Clark & Artiles , 2000 ) במסגרת סדנה התחלתית בת שמונה שעות ואחר כך במפגשים דו שבועיים במהלך שנת הלימודים , נפגשו המורים כדי להכיר ולבחון את האמונות האישיות שלהם לגבי גורמים המקדמים את ההצלחה שלהם ושל תלמידיהם . הפעילות הזו נעשתה בעזרת העלאת סיפורים אישיים מחייו המקצועיים של המורה , בבית הספר ומחוצה לו . הסיפורים היו על אירועים שנתפסו על ידי המורים באירועי הצלחה וכאירועי כישלון אישיים . נוסף על הסיפור האישי , המורים גם הסבירו מה יכולים להיות הגורמים להצלחה ( או לכישלון ) שתיארו . בתחילה סיפקה המנחה משוב שהדגיש את האחריות האישית של האדם לתוצאות של אירועים שבהם הוא מעורב , תוך הדגשת ייחוסי מאמץ ואסטרטגיה כייחוסים מקדמי הצלחה . בהדרגה החלו המשתתפים האחרים לספק את המשוב ולחשוב ביחד על אסטרטגיות שעשויות לקדם הצלחות . דוגמאות לנושאים של סיפורים אישיים כאלו היו : "אחד התלמידים מפריע כל שיעור ואני איבדתי את העשתונות והתפרצתי עליו . אני רואה בזה כישלון , "אישי או "יש בכיתה שלי תלמידה שכבר מתחילת השנה הצהירה שהיא לא אוהבת מ ^ טיקה והיא גם לא מתכוננת ללמוד את החומר בנושא הזה . הצלחתי להביא אותה לכך שהיא תשתתף בשיעורים ותפתור את . "התרגילים הדיון עסק בשאלות כמו ; למה את רואה בזה כישלון אישי ? למה לא הצלחת לכוון את התלמיד המפריע ? מה היית יכולה לעשות כדי לא לאבד שליטה ? כזכות מה התלמידה התחילה להשתתף

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help