sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:146

oin" 1 התוצאות 'לגורמים שב ^/ ל'סת הלומד עיקרון זה בא לידי ביטוי במשפט המנחה : מאמץ + אסטרטגיה = הצלחה . משפט זה הוא "מסגרת חשיבה" , ( Perkins , 1987 ) ומטרתו ליצור מסגרת חדשה לחוויות ההצלחה והכישלון של התלמידים , מסגרת המדגישה ייחוסים פנימיים נשלטים כבסיס לקידום אישי . כאמור , המשפט המנחה טוען שהצלחה תבוא בעקבות שילוב של מאמץ ואסטרטגיה . מאמץ מתפרש כתשומת לב , השקעה והתמדה , ואילו אסטרטגיה משמעה רצף של פעילויות לביצוע משימה . המשתמש באסטרטגיה צריך לדעת את מרכיביה ואת השגרה של ארגון מרכיבים אלו לביצוע תהליך הלמידה . לומדים משתמשים במגוון אסטרטגיות קוגניטיביות ומטא-קוגניטיביות כדי לבצע משימות למידה שונות . פלבל ( Flavell , 1979 ) מדגיש שמטרתן של אסטרטגיות קוגניטיביות היא לאפשר קידום קוגניטיבי , בעוד אסטרטגיות מטא-קוגניטיביות מיועדות לניטור ( מעקב ובקרה ) של הקידום הקוגניטיבי . וכך , הלומד , שהוא בעל אסטרטגיות למידה יעילות יהיה הלומד המבצע פעילויות קוגניטיביות כדי להשלים משימה לימודית וכדי לנטר את התקדמותו במילוי המשימה . פעילויות אסטרטגיות הן בעיקרן פעילויות שקולות , מתוכננות והכרתיות . על פי גרנר ( Garner , 1988 ) פעילות נחשבת לפעילות אסטרטגית אם יש לה שלושה מאפיינים : א . היא נבחרת על ידי הלומד מתוך כמה פעילויות חלופיות ; ב . היא מכוונת להשגת מטרה ; ג . נעשה בה שימוש גמיש , הכולל ידיעה של איך ומתי להשתמש באסטרטגיה . לומדים מומחים הם אלו שלהם אסטרטגיות יותר מגוונות , מפותחות , יעילות וגמישות , יחסית ללומדים שאינם מומחים , ( Ericsson & Smith , 1991 ) והם יכולים גם לנטר את היעילות של השימוש באסטרטגיות , בהתאם להשגת המטרה . 2 קבלת אחריות אישית להצלחות אדם מצליח בזכות המאמץ שהשקיע ובזכות הדרכים היעילות שנקט , ולא בזכות גורמים חיצוניים ובלתי נשלטים , כמו המבחן הקל , טוב ליבה

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help