sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:145

קי דוםייחוסי םפ נימיים-נשלטים ותכנית "הדיאלוג הייחוסי " תכנית "הדיאלוג הייחוסי" עוסקת בשינוי עמדות של המורה ושל התלמיד לגבי סיבות אפשריות של הצלחה וכישלון לימודיים וחברתיים . מטרתה לקדם ייחוסים פנימיים נשלטים ולהעמיק לקיחת אחריות אישית . התכנית נבנתה על ידי קוזמינסקי וקוזמינסקי , ( Kozminsky & Kozminsky , 2002 , 2003 ) ולה שלושה עקרונות מנחים : לקראת סיום השנה נערך בכיתה דיון על אופי מסיבת הסיום של הפעילות . במהלך הפעילות עצמה הקשרים בין המתכתבים היו קשרי מכתבים בלבד ולא נערך ביניהם מפגש פנים מול פנים או שירות טלפון . בדיון על אופי מסיבת הסיום התנגד יוגב למסיבה של פנים מול פנים , אך נמנע מלנמק את דעתו . בשיחה אישית הוא חזר על התנגדותו ונימק אותה כך : "כיף לי עם החברה הווירטואלית . אבל אחרי שהיא תראה אותי היא בטח לא תרצה להיות יותר חברה שלי . " כשהוא נשאל למה הוא חושב כך הוא המשיך וטען "אני דפוק ואף אחד לא רוצה חבר כזה . " הכישלונות המתמשכים של יוגב יצרו בו דימוי עצמי שלילי , המתפרס לא רק על תחומים לימודיים אלא גם על תחומים חברתיים . מכיוון שכל שאר התלמידים רצו במסיבת סיום שתהיה במתכונת של מפגש פנים מול פנים , התקיים המפגש לקראת סוף שנת הלימודים . באותו יום הגיע יוגב ללימודים כרגיל , אך כשעה לפני תחילת המפגש הוא נעלם ומורת הכיתה וחבריו לא הצליחו לאתרו בבית הספר או בביתו . למחרת , כשהוא הגיע ללימודים , סיפרו לו חבריו בהתלהבות על המפגש , אבל הוא מלמל לעצמו "טוב שלא באתי . " חוסר הביטחון שלו בעצמו כחבר בעל ערך והחשש "להפסיד חברה " שהוא רכש במהלך הפעילות גברו על העידוד והתמיכה , שהפגינו כלפיו מורת הכיתה והחברה הווירטואלית במכתביה . בדוגמה זו יוגב לא הצליח להרחיב את תחושת המסוגלות העצמית שלו מעבר לפעילות המתוקשבת . אך כאמור , תלמידים אחרים שהשתתפו בפעילות כן הצליחו להגביר את האמונה שלהם במגוון יכולות אישיות ואף הסכימו להתנסות במשימות מאתגרות חדשות , כתחומים לימודיים וחברתיים . תכנית נוספת לקידום תכונות מוטיבציוניות היא תכנית הדיאלוג הייחוסי . להלן תיאור התכנית , הרציונל שלה והדגמה של מספר רכיבים מתוכה .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help