sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:144

בפעילויות אורייניות , גם כאלו שאינן קשורות לעצם הפעולות שעניינן החברות הווירטואלית . על פי עדויות של המורים , התלמידים מוכנים להתעסק במשימות של קריאה וכתיבה בשיעורים שונים ולהתמיד בהן יותר מאשר בעבר . למרות התרומה היחסית של פעילות חבר וירטו @ לי להגברת תחושת המסוגלות העצמית של התלמידים , השינויים אצל המשתתפים בפעילות הם לרוב שינויים הממוקדים ביכולתם לפתח חברות מתוקשבת , לכתוב מכתב בדואר אלקטרוני או לשתף אחרים באירועי החיים שלהם . תחושות עמוקות של מסוגלות עצמית נמוכה ושל "אני לא מספיק שווה ולא מספיק יכול" נבנו אצל המתבגרים שהשתתפו בתכנית , כמשך שנים רבות של תסכולים לימודיים וחברתיים . יש צורך בהרבה הזדמנויות מאתגרות , שהתלמיד תופס את תוצאותיהן כהצלחה אישית , כדי להגביר את תפיסת המסוגלות העצמית שלו . הדוגמה הבאה של יוגב מדגימה תלמיד עם לקויות למידה קשות , שהרגיש במהלך הפעילות של חבר וירטו @ לי , שהוא מתמודד עם אתגר ויכול לו . עם זאת , תחושות עמוקות של ערך עצמי נמוך ממשיכות לעמוד בדרכו ומפריעות לו לקדם את הישגיו האישיים . סיפורו של יוגב יוגב הוא נער בן 17 שנים . הוא גבוה ונאה מאוד . שערו משוח בגיל והוא לבוש על פי צו האופנה של בני הנוער . הוא לומד בכיתה י ' נפרדת , המיועדת לתלמידים בעלי לקויות למידה קשות , שלא הצליחו להשתלב מבחינה לימודית והתנהגותית במסגרות לימוד רגילות של התיכון המקיף . במבחני הישגים שנערכו לתלמידי כיתתו היו הישגיו של יוגב בידע כללי ובמתמטיקה סבירים , אך הוא התקשה מאוד בקריאה ובכתיבה . מיומנויות הפענוח שלו בקריאה נמוכות והבנת הנקרא שלו תואמת את זו של כיתה ד-ה . שגיאות הכתיב שלו רבות כל כך עד שהן הופכות את הכתיבה שלו לבלתי מובנת . ההתנסויות הלימודיות המתסכלות שלו במהלך שנות הלימוד בבית הספר תרמו ללא ספק לסירוב שלו להשתתף בכיתתו בפעילויות הקשורות בקריאה ובכתיבה והפחיתו את הנכונות שלו להתמודד עם כל טקסט כתוב , כולל קריאה במדורי הספורט של עיתון יומי , אף שהוא חובב כדורגל מושבע . כאשר מורת הכיתה הציעה לתלמידים להשתתף בפעילות "חבר וירטו @ לי " נענה יוגב ברצון להזמנה וסיפר "אני אוהב מחשבים ויש לי גם מחשב בבית , אבל לא מחובר לאינטרנט . " במהלך חודשי הפעילות יוגב התמיד בהתכתבות . הוא ראה בקשר זה קשר אישי והשתדל לשלוח את מכתביו לפני שמישהו אחר בחדר יציץ אל מסך המחשב שלו . התלהבותו גברה עם הזמן ולאחר כשלושה חודשים הוא ביקש מחברו לכיתה את הכתובת של החברה הווירטואלית של החבר , וזאת מתוך רצון להתכתב עם אדם נוסף . הוא המשיך להתכתב עם שתי סטודנטיות עד לסוף שנת הלימודים .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help