sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:143

התרומה ע \ ל פיל"לות חבר ו'ר 0 ו לי' @ 'לתחושת המסוגלות \!/ jvonyn ל הת'למ'ד'ם על פי עדויות התלמידים ומורי הכיתות יש לפעילות חבר וירטו @ לי תרומה רגשית , חברתית ולימודית עבור התלמידים המשתתפים בה באופן רציף . העדויות מתייחסות לאספקטים של שיפור המסוגלות העצמית . ההכרה והמודעות העצמית של התלמידים גוברות , והם מתחילים לראות את עצמם קודם כל כבני אדם עם רצונות ותחומי עניין . לקות הלמידה הופכת בעיניהם רק לאחד ממאפייניהם האישיים , ובהתכתבות האלקטרונית הם מדגישים פחות את היותם תלמידי " הכיתה , "המיוחדת ויותר את הישגיהם בכלל , ואת הישגיהם בתחום התקשוב בפרט . נוסף על כך , התלמידים מעידים בגאווה רבה , כי מתחזק מעמדם בקרב בני משפחתם אבא" ) שלי מספר לכולם שאני היחידה במשפחה שיודעת להשתמש באינטרנט ולכתוב . ( "מכתבים על פי עדות מורי הכיתה , המעמד החברתי של התלמידים שהשתתפו כפעילות זו השתפר . אלו מהם המשולבים גם בשיעורים בכיתות רגילות החלו לתפוס מעמד של "מביני מחשב " והס נקראו על ידי חבריהם לבוא לעזרתם בשימוש כמחשב . התלמידים מרגישים שיפור במיומנויות המחשב שלהם , והס מציינים בכל פורום אפשרי , שגם הם , כמו תלמידים אחרים , יודעים להשתמש במעבד תמלילים ובדואר אלקטרוני , וגם הם יודעים לצרף חומר מהאינטרנט למכתבים אלקטרוניים ( קומיקס , ברכת יום הולדת או גלויה . ( חלק מהמורים מציינים כי בזכות הפעילות הזו הם עצמם למדו על היכולות של תלמידיהם , יכולות שלא היו ערים לחלקן קודם לכן . פעילות חכר וירטו @ לי מאפשרת לתלמידים לעסוק בפעילויות קריאה-כתיבה , תוך התכתבות בדואר אלקטרוני עם סטודנטים , ולחוות בהן הצלחה . במהלך הפעילות התלמידים עדים לתוצאות חיוביות של פעולתם : הם מצליחים לכתוב ולשלוח מכתבים אלקטרוניים וגם מצליחים לקבל מכתבים ולקרוא אותם . ההתנסות האישית החיובית הזו תורמת להגברת תחושת המסוגלות העצמית שלהם ולאמונה שגם הם יכולים להשתמש ביעילות במחשב . הם נלהבים למשימה ומוכנים להתמיד בה עד סיום כתיבת המכתב ושליחתו . הם מקבלים משוב חיובי מהמורים ומהחברים שלהם לגבי יכולתם לבצע משימה , כמו התכתבות בדואר אלקטרוני , אותה הם שופטים כמשימה קשה . הסיוע שהם מקבלים מגורמים חיצוניים ( מורי הכיתה ועמיתיהם ) מכוון מראש להיות סיוע מינימלי , הנענה רק לבקשה מפורשת של התלמיד לסיוע , ומתמקד רק בפן שבו התלמיד מבקש להסתייע . הפעילות של חבר וירטו @ לי מגבירה גם את הנכונות שלהם לעסוק

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help