sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:142

יציאה לקניות בקניון , על נסיעה מחוץ לעיר , על יום הולדת או על מבחן בבית הספר . המכתבים כוללים המלצות על מוזיקה , סרטים , תכניות טלוויזיה או אתרים באינטרנט . התלמידים גם שואלים את החבר הווירטואלי שלהם שאלות יומיומיות כמו איך להתאפר ומה ללבוש . . 3 שיתוף בחוויות רגשיות : התלמידים רואים בחבר הווירטואלי ידיד נפש , שניתן להתחלק עמו בחוויות רגשיות וחברתיות . חוויות אלו עוסקות בתחומים מגוונים כגון אלה : א . חוויות הקשורות בבני המשפחה כמו פטירת סבתא , הטירחה במחויבות להשגיח על אחים צעירים או מריבות עם הורים . ב . חוויות המתרחשות עם בני הגיל , כמו : יום הולדת לחבר או פרידה מחבר , בדידות או נידוי חברתי . ג . חוויות בית-ספריות כמו התלבטות לגבי יציאה לטיול שנתי , מריבה בחצר בית הספר , כישלון במבחן , שגיאות כתיב רבות ומטרידות או כעס על מורה "לא . "מבין . 4 בקשת ייעוץ במצבי מצוקה רגשית : התלמידים מתייחסים באמון לחבר הווירטואלי שלהם ורואים בו אדם שניתן לבקש את עצתו ולבטוח בדיסקרטיות שלו . הם מבטאים ביטחון זה במפורש , כשהם מציינים : "אני יודעת שלא תספר לאף . "אחד אחת התלמידות , לדוגמה , תיארה מצוקה אישית שלה וחוסר ידיעה כיצד להתמודד עם מצב , שבו "ידיד שלי משתמש בחשיש ובגראס . מה לעשות "? . 5 הזדמנות להבעת פנטזיות לגבי דמויות ומצבי חיים , שהמתבגר היה רוצה להימצא בהם . באחד מהמכתבים הראשונים סיפרה תלמידה לחברה הווירטואלית שלה כי היא "גרה בדירה שכורה בתל אביב , " אף שבפועל היא תלמידת תיכון וגרה בעיר בדרום הארץ . הסטודנטית התלבטה כיצד להגיב לדברים אלו , והעלתה זאת כקושיה בפורום המתוקשב של הסטודמטים . עמיתיה בפורום המתוקשב טענו כי הרבה אנשים מתחזים באינטרנט למטרות שונות , וכי יכול להיות שיותר נוח לתלמידה להתחזות למישהו אחר כדי להיפתח : "ייתכן שהתחזות זו היא חלק ממימוש הדמיון של התלמידה ... נראה לי שאם היא תרגיש בטוחה ותקבל לגיטימציה 1 תמיכה לכל חשיפה קטנה מצידה היא תיפתח ותהיה יותר אמיתית . "אתך הסטודנטית קיבלה את העצה , והיא יזמה שיחה מתוקשבת עם התלמידה לגבי הבדלים בין מגורים בעיר הגדולה ובעיר הקטנה . לאחר כמה מכתבים "חזרה " התלמידה להתגורר בעיר הדרומית .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help