sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:140

הוא ממומן על יד קרן המדע הלאומית בארצות הברית , ומטרתו להגביר את השתתפותם האפשרית של תלמידי תיכון עם מוגבלויות בתכניות אקדמיות ובתעסוקה בתחומי המדע , ההנדסה והמתמטיקה . נוצרת תקשורת אלקטרונית בין התלמידים לבין חונכים ( שלמרביתם מוגבלויות שונות , ( שהם סטודנטים , אנשי סגל מהאוניברסיטה ומדענים . החונך משמש כחבר וכמורה . הוא מספק מידע , מגיש עצה או מציב אתגר . הוא מבטא עניין בהתפתחות התלמיד כאדם , ומתפקד כמנחה , כיועץ וכחבר , המעודד ותומך בהישגים לימודיים , תעסוקתיים ואישיים . המחקר על פעילות פרויקט זה מלמד על התנסות חיובית בשימוש באינטרנט כבמכשיר תקשורת : החונכות קישרה את התלמידים למקורות עשירים של ידע והדגישה את החשיבות בחילופי המידע הקשורים לתחום הלימודי והתעסוקתי . פעילות "חבר וירטו @ לי " ( קוזמינסקי , ( 2001 פותחה עבור תלמידים מתבגרים עם לקויות למידה , וזאת כדי ליצור עבורם מסגרת בטוחה ולא מאיימת לתמיכה חברתית ורגשית . היא מספקת לתלמידים הזדמנות לעיסוק בטקסטים כתובים , בתנאים לא שיפוטיים ותוך כדי כך גם לשפר את מיומנויות הקריאה והכתיבה שלהם . במסגרת פעילות זו התלמידים מתקשרים עם סטודנטים להוראה , המתמחים בהוראה במסגרות החינוך המיוחד , והמשמשים עבורם "חברים ללוח המקשים" לתקופת זמן של שנת לימודים אחת . חברות זו מספקת למתבגרים התנסות , התומכת בפיתוח מיומנויות של תקשורת בין-אישית ו '' אינטראקציות אסטרטגיות" באמצעות דואר אלקטרוני . במסגרת פעילות זו הסטודנטים משמשים כחברים קשובים , ומציעים תמיכה רגשית , החשובה כל כך לפיתוח תחושת הזהות האישית של המתבגרים . הסטודנטים משמשים "אוזן קשבת ועין קוראת" למחשבות התלמידים וללבטים שלהם . הם מגלים התעניינות אמיתית במתבגר ובחייו ואמפתיה למצוקותיו . הם נמנעים מלבטא יחס שיפוטי למעשים או לרגשות שהתלמידים מבטאים כלפי מורים , חברים או כלפי עצמם ומשדרים לתלמידים , שהם קוראים בעיון ובתשומת לב את הדברים , ושהכתוב חשוב בעיניהם . הסטודנטים נותנים לתלמידים תחושה שהם מקשיבים לחוויות וללבטיס האישיים שלהם כחבר אל חבר . הסטודנטים מספרים לתלמידים על עומס המבחנים , על תחביבים וידידויות , על מסיבות ותכניות לעתיד , כשהדגש הוא על היענות לצרכים שהתלמיד מבטא ולתחומי התעניינותו . לאורך כל חודשי הפעילות ההיכרות בין התלמיד לסטודנט היא וירטואלית בלבד . רק בסיום תקופת הפעילות נערכת מסיבה , שבה נפגשים התלמידים והסטודנטים פנים אל פנים . לקראת מפגש זה נערכים לרוב דיונים נפרדים בקבוצת התלמידים

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help