sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:139

השתייכות לקבוצות נבחרות ( קליקות , ( יציאה לבילוי עם בני המין השני , זיהוי על ידי אחרים במקומות ציבוריים והתעלמות מכוונת מבעלי סטטוס נמוך . . 2 פיתוח יכולות קוגניטיביות : השגת יעד זה תאפשר למתבגר למלא את הדרישות של סביבת הלמידה בבית הספר העל-יסודי . באמצעותן הוא יוכל לרכוש ידע , מיומנויות ואסטרטגיות למידה , שישמשו אותו לאורך חייו . השגת שני היעדים האלו היא משימה לא פשוטה עבור תלמידים מתבגרים עם לקויות למידה . לרבים מהם יש יכולות תקשורתיות דלות וקשיים במיומנויות חברתיות וביצירת קשרים עם בני הגיל שלהם . ( Haager & Vaugen , 1995 ) הם פחות מקובלים על חבריהם וזוכים לפחות תשומת לב מהם , ( 1986 Craig & Gallager , ) וגם מתקשים להסתגל לצרכים ולרגשות של הנמען . ( Bliss , 1992 ) הקושי של מתבגרים עם לקויות למידה להשתלב ב"אינטראקציות אסטרטגיות " מוביל אותם לסטטוס חברתי נמוך יותר ועשוי לבודד אותם חברתית . המחסור בחברים משאיר אותם ללא תמיכה רגשית , החשובה כל כך לפיתוח תחושת הזהות האישית שלהם , והוא אף מונע מהם התנסויות המקדמות כישורים של תקשורת בין-אישית ( מרגלית , . ( 1996 היעד השני עוסק בפיתוח יכולות קוגניטיביות , יעד שעלול להתעכב בגלל לקויות הלמידה שלהם . דשלר ושותפיו ( Deshler , Schumaker & Lenz , 1984 ) טוענים , כי עבור תלמידים רבים בעלי לקויות למידה , ההתקדמות הלימודית עלולה להיפסק במהלך שנות הלימוד בבית הספר [ דיווחים דומים נמצאים גם במחקריה של בנדר . [( Bender , 1985 )] כשהם מגיעים לכיתה ט' לערך , רובם עלולים לגלות פלאטו , ( היעדר שינוי , ( בהישגי הקריאה שלהם . כלומר , הם מגיעים בממוצע לרמת קריאה של כיתה ה-ו , ואז נעצרת התקדמותם במיומנויות הקריאה , מה שגורר הרחבת פער משמעותית עוד יותר בינם לבין תלמידים רגילים . היעדר שליטה במיומנויות בסיסיות של קריאה וכתיבה לא מאפשר להם להרחיב ארי הידע באופן עצמאי בתחומי תוכן שונים ולהשתמש בכתיבה להדגמת ידע זה . ( Fhren , 1994 ) יש הסברים שונים לתופעת הפלאטו הזו בהישגי הקריאה , אך אין ספק שהקשיים הלימודיים וחוויות הכישלון המתמשכות מפחיתות את המוטיבציה הלימודית של התלמידים האלו ומקטינות את נכונותם להמשיך ולשפר את הקריאה . חלקם אף עלולים לסרב בתוקף לכל מגע עם השפה הכתובה , שכן מגע זה מזכיר להם את הלקות שאיתה הם מתקשים להתמודד ואת התחושה של כישלון מתמשך . תקשורת-מתווכת-מחשב בהשתתפות אנשים עם מוגבלויות יכולה לשמש לצרכים שונים . פרויקט החונכות האלקטרונית של אוניברסיטת וושינגטון נקרא . DO-IT : Disabilities , Opportunities , Internetworking , and Technology -

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help