sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:138

פיתוח תחושת מסוגלות עצמי תותכנית " חבר וירטו @ לי " מתוך אמונה בכך שתוצאות ההתנהגות משפיעות על ציפיות ופעולות כעתיד , פותחה תכנית "חבר וירטו @ לי " ( קוזמינסקי , , ( 2001 שמטרתה לאפשר לתלמידים מתבגרים עם לקויות למידה לחוות הצלחה בתקשורת בין-אישית המתקיימת בסביבת למידה מתוקשבת . כידוע , לקות למידה היא לקות אינטרינזית לפרט , והיא מלווה אותו במהלך חייו . בגיל ההתבגרות הוא עלול להתקשות בהשגת היעדים הייחודיים לגילו . וויטמאייר ( Whitmire , 2000 ) עומדת על כך בסקירתה . מחקרים התפתחותיים מזהים שני יעדים ראשוניים בתחום החברתי והקוגניטיבי בגיל ההתבגרות , והם : . 1 ייצוב הזהות העצמית והאישית : יעד זה מושג באמצעות יצירת יחסים רבגוניים עם בני הגיל ובנייה מחדש של מערכת היחסים עם המשפחה . מתבגרים יוצרים אינטראקציות חברתיות , שמטרתן , בין השאר , לחזק את תחושת העצמי שלהם . אינטראקציות אלו מכונות "אינטראקציות אסטרטגיות " , ( Elkind , 1980 ) והן עשויות לכלול , לדוגמה , שיחות טלפוניות , שימוש בהודעות כתובות בטלפון הסלולרי או שימוש בדואר אלקטרוני , פרק 9 רכיב התכונותהמוטי בציוניות הרכיב השלישי של פעולת הסינגור העצמי הוא רכיב התכונות המוטיבציוניות הנדרשות לסינגור עצמי יעיל . ברכיב זה נמנות לרוב התכונות של תחושת אוטונומיה , תחושת מסוגלות עצמית וייחוס הצלחות וכישלונות לגורמים שבשליטת הלומד . המודליס התאורטיים העומדים בבסיס רכיב התכונות המוטיבציוניות פורטו בפרק . 3 להלן תיאור שתי תכניות , המתמקדות בקידום תכונות מוטיבציוניות : תכנית "חבר וירטו @ לי , " שמטרתה לפתח תחושת מסוגלות עצמית , ותכנית הדיאלוג הייחוסי , המקדמת לקיחת אחריות אישית וייחוסים פנימיים-נשלטים .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help