sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:135

מיומנות של בניית היגדי ס ינגור עצמי פרנסיס יואן ( Yuan , 1994 ) מתארת את המיומנות של בניית היגדי סינגור עצמי . היא כוללת במיומנות זו שליטה על רצף של שלושה היגדים : . 1 היגד חיובי שבו התלמיד / הסטודנט מביע רצון להשתפר ; . 2 תיאור הבעיה והדרך שבה היא משפיעה על ההתנהגות כרגע ; . 3 בקשה לשינוי ספציפי והצעת אסטרטגיה . כאמור , תכנית ההתערבות שפיתחו סנז דה אסדו ליזרגה ושותפיה ( Lizarraga et al ., 2003 Sanz de Acedo ) שיפרה באופן משמעותי את ההתנהגות האסרטיבית של תלמידים עם לקויות הלמידה ועם לקויות של קשב והיפראקטיביות . החוקרים מייחסים את ההצלחה בהפעלת התכנית לשימוש שלהם בארבעה עקרונות פסיכופדגוגיים : א . מכוונות הדדית : המורה והתלמידים ידעו והסכימו במשותף על מטרות התכנית . המורה סיפרה לתלמידים מה היא מצפה שהם ילמדו ואיך היא מתכננת ללמדם . היא אף ניסתה להביא את התלמידים לכך שהם יראו בהחלטות שלה החלטות שלהם ושירגישו שהם אחראים למטרות שנקבעו . ב . העברה ( טרנספר : ( העברה אינה תהליך אוטומטי אלא היא צריכה להיות יעד להוראה ישירה . כמהלך התכנית נעשה ניסיון מכוון לסייע לתלמידים להעביר את המיומנויות שנלמדו ממצב אחד למצב אחר . ג . ידע אסטרטגי : נעשה שימוש כדרכי הוראה מגוונות , בעיקר בשיטות של למידה שיתופית , מתן משוב והצגת מודל , ואלה הפכו תהליכי למידה סמויים לתהליכים גלויים . ד . סביבת למידה : הסביבה , שאופיינה על ידי אמון , שיתוף פעולה ומידה מסוימת של חופש , אפשרה לתלמידים לשאול שאלות פתוחות ולבטא את רעיונותיהם ואת רגשותיהם , ללא חשש מלעג .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help