sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:132

מיומנויות הנדרשות לס ינגור עצמי ארבע גישות תאורטיות מציעות רשימות של מיומנויות הנדרשות כדי לבצע סינגור עצמי . אתייחס להמלצות של חוקרים המייצגים את הגישות הבאות ; גישת הניתוח ההתנהגותי , הגישה הקוגניטיבית , הגישה של למידה חברתית והגישה האורגניזמית . . 1 חוקרים בגישה של הניתוח ההתנהגותי ( Behavioral Analytic Approach ) מדגישים בראש ובראשונה את החשיבות של מיומנויות חברתיות כמו משא ומתן , תקשורת בין-אישית ופתרון בעיות חברתיות . כן הם מציינים את חשיבות השימוש במיומנויות של ניהול והכוונה עצמית , כמו קביעת מטרות וניהול עצמי . הגישה מיוצגת על ידי חוקרים כמו שומקר , הייזל או סרנה . ( Shcumaker , 1985 ; Hazel , 1981 ; Serna , 1995 ) . 2 הגישה הקוגניטיבית מתייחסת לתחומים של פתרון בעיות , קבלת החלטות והערכה עצמית . החוקרים בגישה זו מציינים גם את החשיבות של שליטה עצמית , יוזמה , מוטיבציה פנימית , פתרון בעיות והתמודדות במצבי לחץ וניהול כעסים . מייצג בולט של גישה זו הוא אליס . ( Ellis , 1977 ) . 3 הגישה של למידה חברתית מיוצגת על ידי בנדורה או גולדסטין ( 1972 ; Goldstein , 1988 Bandura , ) ומדגישה את החשיבות של מוטיבציה וכשירות אישית / חברתית להצלחה באינטראקציות אישיות . ככל שהתלמיד יחווה הצלחה רבה יותר בקשריו הבין-אישיים , כך הוא יהיה מונע יותר לפתח כישורים חברתיים . מיומנויות חברתיות , שליטה על כעס , התפתחות מוסרית , פתרון בעיות , מיומנויות אמפתיה ושיתוף פעולה עם אחרים - כל אלו נחשבות למיומנויות קריטיות בסינגור עצמי יעיל . . 4 הגישה האורגניזמית היא הבסיס לגישת ההכוונה העצמית של ראיין ודיסי . ( Ryan & Deci , 1985 , 2000 ) הגישה מציינת את החשיבות של מודעות לרצונות ולצרכים , של הצבת מטרות , קבלת החלטות והערכה עצמית ( ראו תיאור מפורט של תאוריית ההכוונה העצמית בפרק . ( 3 פרק 8 רכיב המיומנויות

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help