sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:128

תנאים מקלים והתאמות לימודיות להלן רשימה אפשרית של התאמות . הרשימה כוללת התאמות כלליות , התאמות כיתתיות והתאמות בבחינות . חלק מההתאמות בבחינות נכללות גס בתקנות משרד החינוך , אך הרשימה הבאה מרחיבה אותן וכוללת גם תנאים מקלים והתאמות נוספות , הממוינות על פי הצרכים של לומדים עם לקויות למידה שונות , כגון : לומדים עם קשיי קריאה , עם קשיי כתיבה , קשיי חשבון וקשיים בארגון . התאמות כלליות . 1 יצירת סביבה לימודית מובנית ; . 2 חזרה על הוראות לגבי משימות כיתתיות ולגבי שיעורי בית תוך פישוטן ; . 3 מתן הוראות מילוליות בצירוף עם הוראות חזותיות ; . 4 תיאום ויידוע על סדר הזמנים והפעילויות בכיתה ; . 5 התאמת דרכי בחינה לתלמידים עם לקויות ; . 6 שימוש ברשמקול , במחשב , בעזרים אורקוליים ובטכנולוגיה מסייעת ; . 7 בחירת ספרי לימוד מעובדים ; . 8 התאמת המשימות של שיעורי הבית לתלמידים . התאמות כיתתיות . 1 לאפשר לתלמידים המתקשים להקליט את דברי המורה . . 2 לאפשר לתלמידים המתקשים בקריאת חומר כתוב להשתמש בספרי לימוד מוקלטים כדי להאזין להם ולקרוא בהם בו זמנית . תלמידים אלו צריכים לגשת למורה כבר בתחילת השנה כדי שיוודאו מה יהיו ספרי הלימוד ולוח הזמנים ויוכלו להתארגן להקלטה . . 3 לאפשר לתלמידים להיעזר במערך השיעור ובהערות שהמורה רושם לעצמו . A לאפשר לתלמידים המתקשים בכתיבה להיעזר בהכתבה לאחר או בגורמים אחרים . יש תלמידים שהעבודות שלהם נראות כאילו הוכנו ללא תשומת לב , או שהם מסוגלים להעלות בכתב את רעיונותיהם רק באיטיות רבה . ייתכן שתלמידים כאלה יוכלו להדגים את הלמידה שלהם טוב יותר על ידי הכתבה לאחר , על ידי הקלטה או הארכת זמן . . 5 יש לחלק את המטלות ליחידות קטנות . הכוונה למטלות הדורשות זיכרון סדרתי כמו איות , חשבון ומילוי הוראות . אלה יובנו טוב יותר על ידי חלוקת המטלה ליחידות קטנות יותר .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help