sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:127

ולאורך זמן רב מבלי להתקדם בפועל . הדיון על ההתאמות עוסק באותס שינויים בתנאי הלמידה וההיבחנות , המותאמים לאפיונים הייחודיים של תלמידים עם לקויות למידה . הלומד פונה בבקשה לשינוי ספציפי בדרכי ההיבחנות והוא משתמש בהיגדי הסינגור העצמי , ובאמצעותם הוא מתאר את קשייו אך גם מציע את ההתאמות הנחוצות לו . כדי שהלומד עם לקות הלמידה יוכל לספק לשומע את המידע בדבר פתרונות אפשריים לקשייו , הוא צריך להיות מודע לתנאים מקלים ולהתאמות שנמצאו יעילות עבור אוכלוסיית לומדים זו . כאן גם המקום לציין , כי כל לומד הוא מקרה פרטי , ויש להתאים לו את ההתאמות הנחוצות . אלה עשויות גם להשתנות בהתאם לתנאי למידה שונים . זכאות להתאמות 'ל'מוז 'ות סקוט ( Scott , 1994 ) מציע שימוש בארבע שאלות מכוונות בתהליך ההחלטה על זכאות להתאמות לימודיות . במקור כוונו השאלות לזכאות של סטודנטים עם לקויות למידה , במסגרת לימודיהם במוסד על תיכוני , אך ניתן להשתמש בשאלות אלו גם לגבי תלמידים . תלמיד / סטודנט יהיה זכאי להתאמות כשהתשובות לכל ארבע השאלות הבאות הן תשובות חיוביות : . 1 האם ללומד יש לקות למידה ? . 2 האם בידי הלומד המסמכים הנחוצים לאישור הלקות ? מסמך קביל הוא זה הכולל : א . מדדי יכולת , מדדי הישגים ותיאור תהליכי עיבוד המידע ; ב . המסמך נכתב על ידי אדם המוסמך לכך ; ג . המסמך מעודכן ( נכתב בשלוש השנים האחרונות . ( . 3 האם הלומד זכאי להתאמות ? כלומר : א . האם הוא עומד בדרישות-קדם לימודיות ? ב . האם הוא יוכל , בסיוע ההתאמות , לעמוד בדרישות הקורס / התכנית ? . 4 האם ההתאמות סבירות ? התאמה סבירה היא זו : א . המבוססת על צרכים מתועדים של האדם ; ב . המאפשרת התנסות לימודית משולבת ; ג . הנענית לדרישות החיוניות של הקורס / התכנית ; ד . אינה מהווה סיכון תעסוקתי לאדם או לציבור ; ה . אינה מטילה על המוסד החינוכי נטל כספי או מינהלי בלתי סביר ; ו . אינה בעלת אופי אישי .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help