sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:119

ידעאישי : אפיונים אישיים ותנאיל מידה העיר דלפי , שעמדה לרגלי ההר פרנסוס , התפרסמה ביוון העתיקה כ " מרכז העולם . " היא הייתה מקום מושב האוראקל של אפולו , אל השמש . למקדש אפולו הגיעו אנשים שביקשו להיוועץ באוראקל ולזכות לתשובת האל . ההיסטוריון היווני פלוטארך , שהיה גם אחד משומרי מקדש אפולו , מציין שבכניסה למקדש התנוסס הכלל "דע את עצמך" ( וביוונית : . ( Gnothi se auton כלל זה מיוחס לכמה מן הפילוסופים היוונים מן הזמן העתיק , כולל סוקרטס , והוא אבן יסוד בתבונה האנושית : כדי להרחיב דעת , האדם צריך קודם כול לדעת את עצמו . ואמנם , אחד הרכיבים הבסיסיים של סינגור עצמי יעיל ללומדים עם לקויות למידה הוא רכיב הידע האישי : על הלומד להיות מודע לאפיונים אישיים שלו ולתנאי הלמידה המועדפים עליו . אפיונים אישיים ידיעה עצמית של האדם עם לקות למידה כוללת את המודעות שלו לאפיוניו כלומד , ופירושה היכרות רחבה עם מהות הלקות , עם תחומי הקושי הלימודי שלו ועם נקודות החוזק האישיות . להלן דוגמה המפרטת אפיונים אפשריים של לומד עם לקות למידה . מובן שבגלל ההטרוגניות הרבה שבין האנשים עם לקויות למידה יהיו ללומדים שונים באוכלוסיה זו גם אפיוני למידה שונים . פרק 7 רכיבהידע רכיב הידע בתכניות הנחיה לסינגור עצמי מתייחס לשני תחומים : הידע האישי , הכולל ידע על אפיונים אישיים ועל תנאי הלמידה המועדפים , והידע הסביבתי , הכולל ידע על תנאים מקלים ועל התאמות לימודיות . להלן פירוט כל תחום :

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help