sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:118

. 4 תרגול מיומנויות אסרטיביות , שהאדם עשוי להזדקק להן במפגש הסינגור . יש לשמור על שליטה על הרגשות ולהשתמש בטון דיבור נעים ובעוצמת דיבור הולמת . . 5 קביעת פגישה עם האדם שלפניו יתבצע הסינגור , תוך ציון מטרת הפגישה . . 6 תכנון התגובה אל האדם שאליו פונים גם במקרה שיסכים או לא יסכים לבקשה המבוטאת בסינגור העצמי . במהלך מ 0 גש הס'נגוו העצמי : קראוס ( Ciouse , 1996 ) מציע כמה הצעות לקידום המפגש , וביניהן : . 1 לדבר באופן ברור ; . 2 לשמור על קשר עין ( ככל הניתן . 3 ;( לדבר בקצב האישי , ואם יש צורך לבקש גם זמן לחשוכ ; . 4 לחזור בקול על מה שנאמר כדי להבטיח הבנה מלאה ; . 5 לכבד את האדם שאליו מופנית הבקשה ; . 6 לשים לב לשפת הגוף האישית ( לא להראות כעס או חוסר סבלנות . 7 ;( להיות גמיש ומוכן להתפשר ; . 8 להבהיר היטב מה חלקך ומה אתה מוכן לעשות בתגובה להתאמה שתקבל ( לשים לב בכיתה , להתאמץ יותר , להגיש את העבודות בזמן . 9 ;( אם יש התנגדות לבקשת ההתאמה , יש לקבוע פגישה נוספת עם אחד מצוות התמיכה ( מורה אחר , יועץ , הורה . 10 ;( להביע הערכה לכל התאמה שניתנה . ומה קורה אם הבקשה אינה נענית ? זוהי בהחלט אפשרות , והמסנגר העצמי מונחה להישאר בשליטה על רגשותיו ולסיים את המפגש באופן שליו , לפני שיעזוב את המקום . כדי להפיק לקחים מהפגישה , מומלץ למסנגר לשחזר את המפגש עם עצמו ועם איש מצוות התמיכה . על המסנגר העצמי לחזור ולבדוק לאילו התאמות הוא זכאי על פי חוק ועל פי תקנות המוסד , ואז לפנות לתכנון צעדיו הבאים . ניתן להיעזר * 'כמש ל' אנוש קיימים כדי לבנות את המשך תכנית הפעולה . המשאבים האלו יכולים לכלול את אנשי סגל ההוראה , אנשי צוות התמיכה והיועצים במוסד הלימודי , תלמידים / סטודנטים אחרים עם לקויות למידה , שיש להם ניסיון בסינגור עצמי , שכנים וחברים ( ראו לדוגמה מפת מעגל תמיכה בנספח . ( 3

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help