sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:116

רכיבי r'n : y ? דע אישי : הידע שיש לאדם על עצמו , על צרכיו הייחודיים , קשייו , תחומי החוזק שלו ודרכי הפיצוי המתאימות לו . ידע זה כולל את הכרת הלקות ( מהי לקות למידה , מהם הגורמים ללקות , מהם הקשיים השכיחים בלקויות למידה , מהי אינטלגנציה , מה המשמעות של מושג ה " פער " בהגדרת לקות למידה ומהם "קשיים בתיהלוך מידע , (" זיהוי של סגנון הלמידה האישי , איתור דרכים לפיצוי על נקודות החולשה , הכרה כיצד התאמות יכולות לסייע לקשיים האישיים וכן מודעות לערכים אישיים וקבלה עצמית . ידע סביבתי : ידע על זכויות וחובות של האדם עם לקות הלמידה על פי החוק , הכרת משאבים הקיימים בסביבה הלימודית או התעסוקתית והכרת ההתאמות האפשריות . רביב המיומנויות : סינגור עצמי דורש מיומנויות , שיבטיחו את יעילותו כמו הצבת יעדים , בחירה וקבלה של החלטות , ויסות עצמי , פתרון בעיות , עבודה עם אחרים , תקשורת אסרטיבית ושימוש רהוט במבנה ובתוכן של היגדי הסינגור העצמי . האדם הוא ריבון לחייו והוא גם זה המחליט אם ואת מי ליידע לגבי הלקות שלו ומתי ואילו התאמות לבקש . עליו לדעת כיצד לבחון את החלופות להתנהגותו , לבחור מביניהן ולהחליט על דרכי הפעולה שלו . הוא גם צריך להיות מיומן ביידוע אחרים לגבי צרכיו האישיים וכיצד ניתן לקדמם , וכל זאת מבלי לפגוע באחר . רביב התכונות המוס'בצ'ונ'ות : תכניות הנחיה לסינגור עצמי בונות מסגרות למידה המטפחות תכונות מוטיבציוניות , ואלה משמשות דלק חיוני לפעולת הסינגור העצמי . בין תכונות אלו ניתן למנות : הכוונה עצמית , מסוגלות עצמית , הערכה עצמית וייחוסים סיבתיים פנימיים-נשלטים . התרשים הבא מציג ומפרט את שלושת הרכיבים הנדרשים לקידום סינגור עצמי אצל אנשים עם לקויות למידה : רכיבי הידע ( האישי והסביבתי , ( רכיב המיומנויות ורכיב התכונות המוטיבציוניות :

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help