sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:115

רכיבי הס'נגור 7 > אצמ' סינגור עצמי של אנשים עם לקויות למידה מתואר לרוב כהבנה של האדם את לקות ( לקויות ) הלמידה שלו , הכרת כוחותיו ומגבלותיו האישיות , ידיעת זכויותיו ועמידה על מימושן , קבלת אחריות להצלחתו האישית ובקשת עזרה כשהיא נדרשת . לוקרסון ( Lokerson , 1992 ) טוענת , שכדי שאדם עם לקות למידה יסנגר על זכויותיו במערכת החינוך או במקום העבודה , עליו לפתח מיומנויות ספציפיות והבנות המאפשרות לו להסביר לאחרים את לקויות הלמידה הספציפיות שלו ולהתמודד באופן חיובי עם עמדות של בני גילו , של הורים , מורים ומעסיקים כדי שהאדם יוכל לממש בחירה ושליטה רחבים יותר על חייו , עליו להכין ולדעת לתאר לזולת את סוג הלקות שלו , להבהיר את נקודות החוזק והחולשה הלימודיים שלו וכן את סגנון הלמידה שלו וההתאמות היעילות עבורו . תכניות רבות מדגישות את המרכיב של "לדעת את עצמך" כדי להיות מסנגר עצמי יעיל , וזאת כדי שהאדם יוכל להסביר בבהירות לאחרים ( כולל מורים , מעסיקים , בני משפחה וחברים ) על לקות הלמידה הספציפית שלו וכיצד התאמות מסוימות עשויות לעזור לו להתגבר עליה ולהצליח . תכניות הנחיה לסינגור עצמי ללומדים עם לקויות למידה כוללות לרוב שלושה רכיבים מרכזיים : ידע ( אישי וסביבתי , ( מיומנויות ותכונות מוטיבציוניות . להלן תיאור הרכיבים : פרק 6 * ? w n ^ iyon ס'נגוה עצמי סינגור עצמי הוא פעולה שרובנו עושים רוב הזמן , אך אנע \ ים עם לקויות למידה צריכים ללמוד להפעיל אותה עבור עצמם , בין בתמיכת אנשי מקצוע ובין במסגרת קבוצתית שבה האחד תומך בשני . הנחיה לסינגור עצמי תאפשר לנו להיות עדים למצבים , שבהם אדם עם לקויות למידה - ילד , מתבגר או מבוגר - מסנגר על זכויותיו במערכת החינוך או במקום העבודה .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help