sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:99

סעיף ; 3 בכל הפעולות הנוגעות לילדים ... תהא טובת הילד שיקול ראשון כמעלה . סעיף : 12 מדינות חברות יבטיחו לילד המסוגל לחוות דעה משלו את הזכות להביע דעה כזו בחופשיות בכל עניין הנוגע לו , תוך מתן משקל ראוי לדעותיו , בהתאם לגילו ולמידת בגרותו . סעיף : 13 לילד תהא הזכות לחופש ביטוי ; זכות זו תכלול את החופש לבקש , לקבל ולמסור מידע ורעיונות מכל סוג שהוא ללא התחשבות בגבולות , בעל פה , בכתב או בדפוס , בצורת אומנות או באמצעי אחר , לפי בחירת הילד . סעיף : 23 המדינות החברות מכירות בזכותו של ילד שכושרו הנפשי או הגופני לקוי ליהנות מחיים מלאים והוגנים בתנאים המבטיחים כבוד , מקדמים עצמאות ומקלים על יכולת השתתפותו הפעילה בחיי הקהילה . סעיף trtrr המדינות החברות מכירות בזכותו של הילד לחינוך , ומתוך כוונה להשיג זכות זו בהדרגה על כסיס הזדמנויות שוות ( א ) ידאגו כי יהיה חינוך יסודי חובה חינם פתוח לכל ; ( כ ) יעודדו את פיתוחן של צורות שונות של חינוך תיכון , לרבות חינוך כללי ומקצועי , יעשו אותן זמינות ונגישות עבור כל ילד ; ... ( ג ) ידאגו בכל האמצעים המתאימים כי השכלה גבוהה תהיה נגישה לכל על בסיס של כשירות ... סעיף : 1 ; 29 המדינות החברות מסכימות כי חינוך הילד יכוון : ( א ) לפתח את אישיות הילד , כישרונותיו ויכולתו הגופנית עד למיצוים המלא ; ( ב ) לפתח יחס כבוד לזכויות האדם ולחירויות היסוד , ולעקרונות הגלומים כמגילת האומות המאוחדות ... מטרתו של סינגור עצמי ללומד עם מוגבלות היא לסייע בקידום טובתו והאינטרסים האישיים שלו ( על פי סעיף 3 באמנה . ( בסינגור עצמי הלומד מחווה את דעתו בעניינים הנוגעים לו ( סעיף , ( 12 מבקש ומקבל מידע ורעיונות ( סעיף . ( 13 הוא פועל כך , כדי לקדם את זכותו להשתתפות פעילה ומלאה בבית הספר ( סעיף ( 23 ולמימוש זכותו לנגישות לחינוך , ללימודים ולהשכלה ( סעיף . ( 28 כל זה נעשה מתוך מטרה לאפשר ללומד שוויון הזדמנויות למיצוי אישיותו , כישרונותיו ויכולתו ( סעיף . ( 29 לדוגמה , הבקשה של לומד עם לקויות למידה לאפשר לו התאמות לימודיות נובעת מזכותו לחוות דעתו בענייניו כדי לקדם את הנגישות שלו ללימודים , תוך מיצוי יכולתו האישית והשתתפות מלאה בלימודים . גישת האדם במרכז והדרישה למימוש זכויות אדם עומדות בבסיס התנועות לסינגור עצמי של אנשים עם מוגבלויות . בהמשך יתוארו שלוש תנועות מרכזיות כאלו בארצות הברית : תנועת "אנשים תחילה , " "התנועה להכוונה עצמית" ו '' התנועה לסינגור עצמי . " לשלוש תנועות אלו אין סניפים ישראליים , אך הן

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help