sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:92

מאז . The Individuals with Disabilities Education Act ( IDEA ) מוקד החוק ממשיך להיות מתן חינוך ציבורי מתאים וחינם לתלמידים עם מוגבלויות , כולל תלמידים עם לקויות למידה . שינויי החקיקה מתבטאים בדרך שבה מוגדרות המוגבלויות . תלמיד מוגדר כבעל מוגבלות אם יש לו ( 1 ) פיגור שכלי ; ( 2 ) לקות למידה ; ( 3 ) הפרעה רגשית חמורה ; ( 4 ) לקות שמיעה ו ( 5 ) לקות ראייה ; ( 6 ) לקות אורטופדית ; ( 7 ) בעיות בריאות אחרות ; ( 8 ) אוטיזם ( 9 ) נזק מוחי טראומטי או ( 10 ) לקות בדיבור , ושמוגבלותו מצריכה שירותי חינוך מיוחד . השירותים כוללים הגדרה , איתור , הפניה והערכה , תכנית חינוכית יחידנית , סביבת לימודים הכי פחות מגבילה והליכי ערעור . The Rehabilitation Act , 1973 , Section 504 חקיקת IDEA עונה על מרבית הצרכים של תלמידים עם לקויות למידה . אך יש שתי תת-קבוצות של אנשים עם לקויות למידה , שחוק זה אינו עונה על כל צורכיהם . הקבוצה האחת היא של תלמידים עם לקויות למידה , הנזקקים להתאמות או לשינויים במסגרת בית הספר , אך אינם עומדים בקריטריון הפער בין פוטנציאל להישגים , המוצג על ידי מחוזות שונים בארצות הברית להגדרת לקות למידה , או שיש להם קשיי לימוד קלים יחסית , ולכן אינם עומדים בקריטריונים של הגדרת . IDEA הקבוצה האחרת היא של בוגרים עם לקויות למידה , מעל גיל 21 שנים , הממשיכים לחוות קשיים לימודיים והסתגלותיים גם לאחר סיום לימודיהם בבית הספר התיכון , אך החוק , המוגבל לאנשים עד גיל , 21 אינו משרת אותם . סעיף 504 הוא זה שבא להגן על הצרכים המיוחדים של שתי תת-קבוצות אלו . הסעיף הזה נוגע למסגרות המקבלות תמיכה פדרלית , והוא במהותו חקיקה של זכויות האזרח ובא למנוע כל סוג של אפליה לרעה המבוססת על המוגבלות של האדם . במקורו סעיף זה בא לאסור אפליה בתעסוקה נגד אנשים שמוגדרים כבעלי מוגבלות על פי החוק , אך הוא הורחב , ונכלל בו גם איסור להפליה לרעה במסגרת בית הספר . החוק דורש לאפשר לתלמידים עם מוגבלויות הזדמנויות ייחודיות , כדי שיגיעו להישגים שווים לאלו של תלמידים ללא מוגבלויות . יכולים להיכלל בו תלמידים עם בעיות קשב והיפראקטיביות , ( ADHD ) תלמידים עם קשיי הסתגלות חברתיים , תלמידים המתקשים בלימודיהם ( אף אלה שאין להם תווית של לקות למידה , ( ותלמידים עם לקויות למידה שהפער בין הפוטנציאל וההישגים שלהם אינו משמעותי דיו לחייב חינוך מיוחד . כלומר , מדובר באנשים עם לקות או מצב אחר , המגביל אחד או יותר מפעילויות החיים המרכזיות שלהם ( כמו למידה , למשל , ( בהשוואה לאדם ממוצע . סעיף 504 בחוק מבטיח שתלמידים עם לקויות

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help