sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:91

החוק בארצות הברית שלושה חוקים מרכזיים בארצות הברית מעגנים את זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות . להלן תיאור כל אחד מהם והתייחסותו לאנשים עם לקויות למידה . סקירה זו תבהיר כיצד החוק האמריקני רואה את זכויותיהם של אנשים ( תלמידים , סטודנטים ובוגרים ) עם לקויות למידה , ומהן , לפי חוקים אלה , ההתאמות הסבירות עבורם כמערכת החינוך ובשוק העבודה . הסקירה גם תשמש בסיס להבנת התנועות להכוונה עצמית ולסינגור עצמי שהתפתחו בארצות הברית , ושקידמו באופן משמעותי את פעולות הסינגור העצמי של אנשים עם צרכים מיוחדים , כולל אנשים עם לקויות למידה . ( IDEA ) The Individuals with Disabilities Education Act pin זה במקורו התקבל בשנת 1975 וידוע בתור . Children Act , Public Law 94-142 Education for All Handicapped החקיקה הזו הבטיחה חינוך ציבורי חינם ומתאים לכל התלמידים עם מוגבלויות . לחוק ארבעה יעדים : א ) להבטיח שתכניות חינוך מיוחד יהיו נגישות לכל התלמידים עם מוגבלויות ; ב ) להבטיח הוגנות והתאמה בהחלטות הנוגעות למתן שירותי חינוך מיוחד ; ג ) למסד הליכי ערעור ; ד ) ולספק תמיכה כספית למדינות ולמחלקות חינוך מקומיות . חקיקת חוק זה אפשרה לזהות ילדים עם לקויות למידה שלא זוהו קודם לכן , לספק להם שירותי חינוך מיוחד המותאמים לצורכיהם , ליישם הליכי ערעור , ולאמן מורים בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד ללמד בדרכים המותאמות לאוכלוסיית התלמידים , כולל אלו עם לקויות למידה . בעקבות חוק זה הפכה הקטגוריה של לקויות למידה לקטגוריה לגיטימית של מוגבלות במסגרת החינוך המיוחד . בשנת , 1977 שנתיים לאחר חקיקת החוק , פורסמה גם ההגדרה הפדרלית ללקויות למידה . אחת לחמש שנים לערך מאשר הקונגרס האמריקני את החוק הזה . בשנת 1990 כלל האישור מחדש גם כמה שינויים בחוק , כולל שינוי בשם החוק והוא נקרא למימוש זכויות הילדים עם הצרכים המיוחדים במערכת החינוך , ונציגיו מסנגרים גם על זכויות הילד והוריו בוועדות ההשמה לחינוך מיוחד . מרכז "קשר" - שירות מידע ותמיכה למשפחות ולאנשי מקצוע לגבי ילדים עם צרכים מיוחדים . המרכז מיידע על מסגרות וארגוני סיוע , על זכויות , הטבות ותכניות מיוחדות ומציע גם שירותי תיווך וסינגור בקשרים עם גורמים בקהילה .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help