sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:89

הן גם מצטטות מחקרים שמעידים על כך שלא תמיד מדובר בתרומה ייחודית לתלמידים עם לקויות למידה , וכי גם תלמידים אחרים עשויים ליהנות מהתאמות כמו "תוספת זמן" ( להרחבה נוספת ראו גם אצל ( Zuriff , 2000 nriN ההתאמות השכיחות היא ההמלצה לבחינה בעל-פה . נורית כר ( בר , ( 2003 בדקה את מהות הטקסט הדבור , שתלמידים עם לקויות הלמידה יוצרים במהלך יישום התאמה של מבחן בעל-פה . המחקר התבסס על קורפוס נתונים של 98 טקסטים כתובים ודבורים , וההשוואה הייתה בין בחינה כתובה לבין בחינה בעל-פה של אותו תלמיד לאותה השאלה , כולל דיבוב התלמיד על ידי המורה במהלך הבחינה בעל-פה . מחקרה של בר מוכיח , כי הקושי של תלמיד עם לקות למידה במהלך בחינה אינו היעדר ידע תוכני בהכרח , אלא היעדר ידע מבני , הדורש התאמה בין סוגת שאלה ( המבנה של מבעי שאלה ) לסוגת תשובה ( המבנה של מבעי תשובה ) במבחן . המבנה של שאלה , בין שהיא מוצגת בכתב ובין שהיא מוצגת בעל-פה , הוא זה המקשה על התלמיד עם לקות הלמידה "לשלוף" את ידיעותיו מהזיכרון . כשהתלמיד זוכה להתאמה של מבחן בעל-פה הוא מקבל הכוונה מתאימה של המורה-הבוחן לגבי רכיבים מבניים של השאלה , והכוונה זו היא המסייעת לו לדלות מזיכרונו את הפריטים הנדרשים . בר טוענת כי חוסר היכולת של תלמיד עם לקות למידה להוציא את הידע שלו מן הכוח אל הפועל עשוי לנבוע מכך שהוא אינו מודע למשמעות של מילות הוראה בתוך שאלות המבחן ( כמו מילות ההוראה : "הסבר , " "השווה " וכדומה . ( כדי לקדם את הבנת הסוגה של שאלות-מבחן מציעה בר ללמד בבית הספר את התפקידים התוכניים והמבניים של סוגה זו , על פי תחומי הידע הנלמדים בבית הספר . ג . אגודות ועמותות קיימים בישראל כמה גופים ציבוריים העוסקים בקידום זכויותיהם וצורכיהם של אנשים ( ילדים , נוער ומבוגרים ) עם לקויות למידה . גופים אלו הוקמו על ידי הורים , אנשי מקצוע ואנשי ציבור למען האדם עם לקות הלמידה , והוא ובני משפחתו יכולים לפנות אליהם בבקשת סיוע . גופים אלו גם יוזמים פעילויות הסברה להגברת המודעות הציבורית לצורכיהם של האנשים עם לקויות הלמידה . הם תומכים כמימוש צרכיו של האדם , וחלקם גס מדגישים את מחויבותם לסנגר על האינטרסים של אנשים עם לקויות למידה . הגופים המרכזיים לקידום הזכויות של אנשים עם לקויות הלמידה בארץ הם אלה : עמותת אורטון דיסלקסיה - ישראל - העמותה נוסדה בשנת 1992 והייתה בראשיתה סניף של עמותת-האם האמריקנית , אך בשנת 1998 הפך הסניף למרכז

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help