sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:88

מורכבת ממנהל בית הספר , ממחנך הכיתה , מיועץ השכבה , ממרכז השכבה וממורים מקצועיים המלמדים את התלמיד את המקצועות , שנדרשות בהם התאמות בדרכי ההיבחנות במהלך הלימודים ובבחינות הבגרות . בית הספר יכול לשקול גם הזמנת מומחים נוספים שישתתפו בדיוני המועצה הפדגוגית . המלצות המועצה הפדגוגית נשענות על המלצות האבחונים שנערכו לתלמיד . עם זאת , חוזר מנכ"ל זה אינו רואה בתלמיד שותף , ולו גם חלקי , בדיוני המועצה הפדגוגית ( או הצוות הפדגוגי . ( המועצה הפדגוגית אינה אמורה להזמין את התלמיד לישיבותיה , לשמוע מה עשוי לסייע לו "למצות את הפוטנציאל הטמון , "בו וההנחיה היא שהחלטות המועצה יימסרו בכתב לתלמיד ולהוריו בהקדם , עם זכות ערעור של התלמיד או של בא כוחו . על פי מסמך זה המערכת החינוכית אחראית להתאמת דרכי ההיבחנות לתלמיד ואף להכנתו לדרכי ההיבחנות המיוחדות , אך אין במסמך אמונה בזכותו של התלמיד להשפיע על דרכי ההיבחנות המתאימות לו . חוזר המנהל הכללי של משרד החינוך 7-1 c בדצמבר 2003 בנושא "התאמות בדרכי ההיבחנות לנבחנים בעלי ליקויי למידה " מכבד את הידע שנצבר בבית הספר על התלמיד , כוחותיו וקשייו . החוזר מציג מודל עבודה לתהליכי איתור ואבחון תלמידים , מדגיש את החשיבות של התערבות חינוכית המקדימה את ההפניה לאבחון ומתאר את תפקידה של המועצה הפדגוגית כבית הספר כגוף המוסמך לאשר את ההתאמות או להמליץ עליהן . ייחודו של חוזר זה הוא בכך שהוא מסדיר את נושא ההתאמות ומתאימם לרמת החומרה של הלקות . ההתאמות יכולות לבוא לידי ביטוי בארבעה סוגים של שינויים : א . שינויים באופן הצגת הבחינה לתלמיד ( הקראת שאלות , מתן קלטת או מתן שאלון בחינה עם דפוס מוגדל ;( ב . שינויים באופן מתן התשובות על ידי התלמיד ( התעלמות משגיאות כתיב , שכתוב כתב יד לא קריא ;( ג . שינויים בהקצאת הזמן ( תוספת זמן ;( ד . שינויים במהות הבחינה ( צמצום החומר לבחינה או בחינה בעל פה . ( סוג השינוי יותאם ללקות ולחומרתה . שינויים בתנאי הבחינה יאושרו על ידי המועצה הפדגוגית של בית הספר ואילו שינויים במהות המבחן ( שינויים בתנאי ההיבחנות ובתוכן המבחן ) יאושרו על ידי ועדת התאמות מחוזית . מרגלית , אפרתי ודנינו ( 2002 ) מסכמות ממצאים מחקריים לגבי התרומה של התאמות הולמות לקידומם של תלמידים עם לקויות למידה . הן סוקרות מחקרים שנערכו בעיקר בארצות הברית ושאוששו את ההנחה בדבר הערך הייחודי של התאמות לשיפור ההישגים הלימודיים של תלמידים עם לקויות למידה . עם זאת

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help