sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:83

התכנית החינוכית היחידנית מתבססת על רמת התפקוד של הילד והיא קובעת מטרות ויעדים לימודיים , פרק הזמן והאמצעים הדרושים להשגתם ואמות המידה לבדיקת השגתם , התלמיד , שיוזמן על פי חוק להשמיע את דבריו לקראת בניית התכנית היחידנית שלו , צריך להיות מוכן לכך . יש ללמדו להיות מודע לצרכיי : לקשיים , לנקודות החוזק ולדרכי הפיצוי . עליו גם לדעת כיצד לבטא צרכים אלו כדי להבטיח שהם , כפי שהוא ער להם ויודע אותם , יבואו לידי ביטוי בבניית התכנית היחידנית שלו . מכאן החשיבות של פיתוח תכניות הוראה לסינגור עצמי לתלמידים במערכת החינוך . נספח 1 מציג מדריך לתלמיד לקראת הישיבה להכנת התכנית החינוכית היחידנית , המבוסס על המדריך האמריקני , שפורסם על ידי מרכז המידע האמריקאי לילדים ולנוער עם מוגבלויות . ( NICHCY , 2003 ) " חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות התשנ"ח . " 1998 נכנס לתוקפו בינואר . 1999 עקרון היסוד של חוק זה קובע כי "זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ומחויבותה של החברה לזכויות אלה מושתתות על ההכרה בעקרון השוויון , על ההכרה בערך האדם שנברא בצלם ועל עקרון כבוד הבריות . " מטרתו של החוק היא להגן על כבודו וחירותו של אדם עם מוגבלות . החוק מתייחס ישירות לצורך לעגן את זכותו של האדם להשתתפות שוויונית ופעילה בחברה ו"לתת מענה הולם לצרכיו המיוחדים , באופן שיאפשר לו לחיות את חייו בעצמאות מרבית , בפרטיות ובכבוד , תוך מיצוי מלוא . "יכולתו החוק מאפשר העדפה מתקנת , שבאה לתקן הפליות קודמות ושנועדה לקדם את השוויון של אנשים עם מוגבלות . חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מגדיר את אוכלוסיית היעד שלו , ובחוק זה אדם עם מוגבלות הוא "אדם עם לקות פיזית , נפשית או שכלית לרבות קוגניטיבית , קבועה או זמנית , אשר בשלה מוגבל תפקודו באופן מהותי בתחום אחד או יותר מתחומי החיים . "העיקריים כלומר , אדם עם לקות למידה ייכלל בהגדרת "אדם עם מוגבלות" בגלל הלקות הקוגניטיבית הקבועה שלו , המגבילה את תפקודו באופן מהותי באחד או בכמה מתחומי החיים כמו לימודים או תעסוקה . כדי שאדם עם מוגבלות יוכל לממש את זכויותיו ולקבל שירותים החוק קובע שיש לבצע את ההתאמות הנדרשות תוך הקפדה על כבודו וחירותו של האדם ותוך הגנה על פרטיותו . עם זאת החוק מסייג ואומר כי השירותים הניתנים על ידי גוף ציבורי , כמו בית ספר צריכים להיות במסגרת מקורות המימון העומדים לרשות הגוף הציבורי .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help